تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز بر اساس چشم انداز ۱۲ ساله
تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز بر اساس چشم انداز ۱۲ ساله
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز با تاکید بر تدوین به موقع بودجه سال ۹۹ گفت: رقم بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز بر اساس ترکیبی از میزان تحقق بودجه ۹ ماهه سال ۹۸ و سه ماهه چهارم سال ۹۷ تعیین شده است.

به گزارش شمس، مرتضی موحدنیا با اشاره به تقدیم بودجه  شهرداری تبریز به شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بودجه ۳۵۸۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری تبریز بر اساس ترکیبی از میزان تحقق بودجه ۹ ماهه سال جاری و سه ماهه چهارم سال ۹۷ تعیین شده است.

وی افزود: تحقق ۷۵ درصدی بودجه ۹ ماهه سال جاری طی چند سال گذشته بی سابقه است و بر همین اساس بودجه سال آینده سه هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان تعیین شد.

وی با اشاره به رابطه مستقیم انتظارات شهروندان و تنظیم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت شهرداری تبریز ادامه داد: به همین منظور فراخوان نظام پیشنهادات مبنی بر انتظارات شهروندان از شهرداری تبریز صادر و حدود ۳۰۰ درخواست در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

موحدنیا قابل سنجش بودن عملکرد شهرداری تبریز را از مهمترین ویژگی های بودجه سال آینده بر مبنای برنامه ۵ ساله و چشم انداز ۱۲ ساله شهرداری تبریز دانست.

وی در ادامه از کاهش قابل توجه درآمد شهرداری تبریز از محل تغییر کاربری در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال های قبل تغییر کاربری مهمترین محل درآمد شهرداری تبریز بود و طبق برنامه پنج ساله این میزان به کمترین حد خود خواهد رسید.

وی اظهار کرد: توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر، افزایش سرانه پارک‌های محله‌ای، احداث پارک‌های موضوعی کودک و سالمندان، کاهش معضلات زیست محیطی با توسعه حمل و نقل ترکیبی و نوسازی آسفالت، محورهای پیشنهادات شهروندان و بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش‌ترین توجه به اجرای پروژه قطار شهری شده است متذکر شد: بودجه مصوب برای مترو تبریز در سال جاری ۱۳۸ میلیارد تومان بود ولی شهرداری تبریز از ابتدای سال تا کنون ۲۶۳ میلیارد تومان تزریق کرده است.

وی توزیع آسفالت در سال ۹۷ را ۱۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در سال جاری نیز این میزان ۲۳۰ هزار تن است.

وی گفت: برخلاف دستگاه‌های دیگر، شهرداری‌ها بودجه مصوب را خودشان تامین و هزینه می‌کنند و قرار است کارکنان شهرداری تبریز با تلاش خود در طول سال آینده بودجه ۹۹ را محقق کنند.

موحدنیا افزود: در همین راستا شهرداری تبریز برای افزایش مضاعف انگیزه، طرح‌های مختلف آزمون شایستگی و ساماندهی کارکنان را اجرا می‌کند تا با همدلی بتواند رضایتمندی ۱۰۰ در صدی شهروندان را کسب کند.