تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز ایستگاه های آتش نشانی در تبریز/دو ایستگاه آتش نشانی افتتاح می شود
تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز ایستگاه های آتش نشانی در تبریز/دو ایستگاه آتش نشانی افتتاح می شود
شهردار تبریز خبر داد: دو ایستگاه جدید آتش نشانی در حال احداث است که به زودی این دو ایستگاه نیز افتتاح خواهد شد و شهرداری برای تجهیز این ایستگاه ها، 40 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار شمس، ایرج شهین باهر در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان و ایمنی در ایستگاه شماره ۵ آتش نشانی تبریز اظهار کرد: تقارن شده این روز با هفته دفاع مقدس، بسیار ارزشمند و معنادار است، نیروهای امدادی آتش نشانی همچون رزمندگان دفاع مقدس که برای امنیت این کشور تلاش کرده و جنگیدن و از جان گذشته اند، برای برقراری امنیت در شهر از جان می گذرند آتش نشانان همواره به عنوان رزمنده آماده باش هستند، تلاش آنها تمامی ندارد و اولین روز خدمت تا آخرین روز خدمت آماده اند.

وی با بیان اینکه ویژگی های نیکویی چون رشادت، شهادت طلبی، فداکاری و ایثار که در رزمندگان دفاع مقدس بود، در نیروهای آتش نشانی نیز هست، اعلام کرد: زمانی رزمندگان برای تامین امنیت کشور تلاش می کردند و جان خود را در طبق اخلاص قرار می دادند، اکنون نیز آتش نشانان ایمنی مردم را در حوزه های مختلف برقرار و تامین می کنند.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری ها ۳۰۰ نوع خدمات به مردم ارائه می کنند، گفت: یکی از وظایف مهم شهرداری ها، تامین امنیت مردم در قالب نیروهای امدادی آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز برای افزایش ایمنی شهروندان دو سال است که از دوره پنجم شورای شهر، هر سال بودجه ای قابل توجه برای ارتقاء خدمات آتش نشانی، خرید تجهیزات و تامین فضای مناسب آتش نشانی ها پیش بینی می کند، خاطرنشان ساخت: از ابتدای تاسیس آتش نشانی ها در تبریز تا دو سال قبل، ۱۹ ایستگاه آتش نشانی تاسیس شده بود تا اینکه شهرداری تبریز سه ایستگاه آتش نشانی جدید در طول دو سال گذشته افتتاح کرد و اکنون نیز دو ایستگاه جدید آتش نشانی در حال احداث است که به زودی این دو ایستگاه نیز افتتاح خواهد شد و شهرداری برای تجهیز این ایستگاه ها، ۴۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

شهین باهر با اشاره به اینکه شهردرای تبریز تنها شهرداری است که دانشگاه علمی کابردی و هنرستان برای حوزه تخصصی آتش نشانی دارد و سعی دارد در این راستا برای ارتقای دانش فنی و آتش نشانی گام های موثری بردارد.

  • نویسنده : المیرا جلیلی