تحصیل دانشجویان پزشکی عراق و افغانستان در تبریز/ از کاندیداهای انتخابات مجلس حمایت نمی‌کنیم
تحصیل دانشجویان پزشکی عراق و افغانستان در تبریز/ از کاندیداهای انتخابات مجلس حمایت نمی‌کنیم
عزیز جوانپور گفت: ما از عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و کانادا دانشجو داریم و دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری بیشترین تقاضای بین المللی را دارد.

به گزارش خبرنگار شمس، «عزیز جوانپور» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی رویه‌ای بی‌طرف دارد و از هیچ کاندیدا و جناحی حمایت نخواهد کرد، اظهار داشت: بنا نیست به یک کاندیدای خاص یا جناح تریبون دهیم و حضور کاندیداها به عنوان کاندیدا در دانشگاه ممنوع است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به پیگیری و ارائه راهکار جهت حل مشکلات در حوزه‌های مختلف اقدام می‌کند و به‌عنوان مثال در قالب پایان نامه‌های ارشد و دکتری حل چالش‌های دریاچه ارومیه را پیگیری می‌نماید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه «مرکز تحقیقات» کفش و چرم را در کنار سرای نوآوری راه اندازی می‌کنیم، ابراز داشت: «مدرسه مهارتی» کفش و چرم هم بر این اساس مورد توجه قرار گرفته است و به زودی راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ارائه ۵۵۰ طرح و ایده در نمایشگاه فناوری «ربع رشیدی» توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان، عنوان کرد: در جشنواره فرهیختگان هم جزو ۴ استان برتر در این جشنواره هستیم، ما مهارت‌آموزی را نیز در سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم چراکه نمی‌خواهیم فارغ التحصیل بیکار و بدون مهارت تربیت کرده و تحویل دهیم!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت بین المللی این دانشگاه از مهر ماه امسال خبر داد و خاطرنشان ساخت: ما از عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و کانادا دانشجو داریم که ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده و ۲۵۰ نفر در ترم اول و بقیه در ترم دوم در کارشناسی ارشد و دکترا آغاز به تحصیل خواهند کرد؛ دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری بیشترین تقاضای بین المللی را دارد و تلاش می‌کنیم سال آینده این آمار را دو برابر کنیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۳ هزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان نسبت به سال گذشته، توضیح داد:  مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال و… آموزش عالی را از سبد خانوار حذف کردند و خروجی آموزش و پرورش هم در این مدت کاهش یافته است؛ البته ما به دنبال افزایش کمی دانشجو یا دانشگاه نیستیم و کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهیم.

انتهای پیام/