تبریز با تنش آبی مواجه است/ کمبود آب و برق در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی
تبریز با تنش آبی مواجه است/ کمبود آب و برق در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از مسائل کمبود برق، آب و نامناسب بودن جاده ها رنج می برند که هرچند لاینحل نیستند چندان ساده هم به نظر نمی رسند.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: اخیرا آقای حائری معاون وزیر نیرو قول داد رقم ۱۷۶ میلیارد تومان برای ایجاد سه پست توزیع در استان اختصاص یابد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: لازم است رقم مورد نیاز برای تامین برق صنایع مختلف که از طریق اعتبارات استانی قابل تامین نیست به شکل مکتوب ارائه شود تا از طریق نمایندگان پیگیری های لازم را برای تامین برق مورد نیاز استان انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال افزود: شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از مسائل کمبود برق، آب و نامناسب بودن جاده ها رنج می برند که هرچند لاینحل نیستند چندان ساده هم به نظر نمی رسند.

وی تصریح کرد: تنش آبی سال گذشته در تبریز را به سختی سپری کردیم و امسال دیگر نمی توان وضعیت سال گذشته را تحمل کرد بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود و به فکر تامین منابع آبی پایدار باشیم که اگر آب تبریز کم باشد اول از همه آب صنایع قطع خواهد شد.

این مسئول با اشاره به مشکلات واگذاری زمین های اوقافی شهرک سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی ابراز داشت: ظاهرا با وجود توافق با اوقاف مشکل هنوز به قوت خود باقی است؛ از نظر ما این مشکل حل و صورت جلسه نیز شده است مگر اینکه مراجع بالاتر مخالفتی داشته باشند.

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بهبود وضعیت کسب و کار در آذربایجان شرقی بر اساس نظرسنجی پایش ملی محیط کسب و کار مطرح کرد: از بهبود وضعیت استان خوشحالیم اما از متولیان امر کسب و کار  تقاضا داریم نقاط ضعف استان را برطرف کنند.

وی ادامه داد: باید بررسی های لازم در استان صورت گیرد تا نقاط قوت شاخص محیط کسب و کار در آذربایجان شرقی تقویت و برای برطرف کردن نقاط ضعف برنامه تهیه شود.

استاندار در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی  با بیش از  ۱۰۰ سال فعالیت اتاق بازرگانی تبریز باید همچون گذشته مرکز اصلی کسب و کار کشور باشد و برای رسیدن به این هدف آن تعداد از شاخص های محیط کسب و کار استان که وضعیت مناسبی ندارند بررسی و اصلاح شوند.

  • منبع خبر : فارس