تاکید امام جمعه جلفا بر لزوم حل مسائل و مشکلات منطقه آزاد ارس
تاکید امام جمعه جلفا بر لزوم حل مسائل و مشکلات منطقه آزاد ارس
امام جمعه جلفا بر لزوم حساسیت ویژه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نسبت به ایجاد و استقرار دفتر اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه آزاد ارس تاکید کرد .

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سنجری، امام جمعه منطقه آزاد ارس جلفا به همراه دکتر حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با دکتر مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در راستای بررسی مسائل و مشکلات منطقه آزاد ارس در حوزه های مختلف دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سنجری امام جمعه جلفا در این دیدار ضمن طرح مسائل و مشکلات منطقه آزاد ارس از جمله مشکلات ثبت سفارش کالا و رونق کسب و کار اصناف ، کسبه و بازاریان به اهمیت مسائل فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و بر لزوم حساسیت ویژه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نسبت به ایجاد و استقرار دفتر اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه آزاد ارس تاکید کرد .

مرتضی بانک نیز با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به این مسائل توجه ویژه ای خواهد داشت و برنامه ریزی ها در این خصوص صورت خواهد گرفت به طرح توسعه منطقه آزاد ارس نیز اشاره کرد و گفت : طرح توسعه منطقه آزاد ارس ( الحاق هادیشهر و بخش های شهرستان مرند) ، از سوی هیئت #دولت ابلاغ شده و قابلیت اجرایی دارد و این نامه شامل منطقه آزاد ارس نمی شود و اقدامات طرح توسعه این منطقه آزاد هم اکنون در حال انجام است.

گفتنی است ، بر اساس تصویب هیات دولت، محدوده منطقه آزاد ارس به ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار افزایش یافته است. این مقدار شامل محدوده جلفا- هادیشهر- مرند به مساحت ۴۰ هزار و ۱۹۴ هکتار، محدوده سیه‌رود – ایری به مساحت ۳۳۲ هکتار، محدوده نوردوز به مساحت ۵۶۷ هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت ۵۶۸۰ هکتار و محدوده قلی‌بگلو به مساحت ۲۵ هزار و ۷۵ هکتار می شود.