تاوان سنگین شفاف‌سازی برای مدیرعامل صندوق بازنشستگی / چه کسانی میعاد صالحی را قربانی کردند؟
تاوان سنگین شفاف‌سازی برای مدیرعامل صندوق بازنشستگی / چه کسانی میعاد صالحی را قربانی کردند؟
بعد از کش و قوسِ فراوان در نهایت رئیس‌جمهور امروز شخصاً سید میعاد صالحی را برکنار کرد تا یکی از مدیران عدالت‌خواه را که درصدد شفاف‌سازی و انعکاس تخلفات گذشتگان بود را قربانی کرده باشد.

سیاسی شمس: خبر کوتاه بود و ناامید کننده! مدیرعامل ۳۷ ساله‌ی صندوق بازنشستگی کشور با دستور رئیس‌جمهور از سمت خود برکنار شد تا مدت زمانِ مدیریت میعاد صالحی در یکی از سرمایه‌دارترین صندوق‌های کشوری به ۵ ماه هم نرسد.

ماجرا از آنجا شروع شد که این مقام مسئول در روزهای ابتدایی آغاز به‌کارَش لیست نجومی‌بگیران صندوق بازنشستگی کشور را که در کسوت عضو هیئت مدیره حقوق‌های چند ده میلیونی و پاداش‌هایی با صفرهای غیرمتعارف می‌گرفتند را افشاء کرد.

انتشار لیست دریافتی‌های اعضاء هیئت مدیره که اتفاقاً از دانه‌درشت‌های نظام اقتصادی و سیاسی بودند به مذاقِ خیلی‌شان خوش نیامد و سردار منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق اردبیل و مشاور فعلی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن آنکه دریافتی‌اش را متعارف خواند، عنوان کرد به‌خاطر افترا و نشر اکاذیب از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شکایت می‌کند.

علی‌ایحال فشارها برای برکناری مدیرعامل جوان ادامه داشت تا اینکه امروز روحانی رأی به عزل او داد و تا آخرین وعده‌ی صالحی محقق نشود. او در آخرین توئیت خود نوشته بود: “هرچه امور صندوق بازنشستگی را شفاف‌تر می کنیم، فشارها و تخریب‌ها نیز بیشتر می‌شود. گام مهم بعدی، انتشار جزییات پرونده‌ها و پروژه‌های چندصد و چندهزار میلیارد تومانی است”

نکته‌ی تامل‌ برانگیز ماجرا در این میان حمایت سازمان بازرسی کل کشور از برکناری این مدیر جوان است. مجموعه‌ی زیر نظر رئیس قوه قضائیه ماه گذشته انتصابِ میعاد صالحی در صندوقِ بازنشستگی کشوری را غیرقانونی اعلام کرده بود.

باتوجه به اینکه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در طولِ ماه‌های اخیر به‌عنوان چهره‌ای عدالت‌طلب و مخالف رانت و فساد معرفی شده است، در حال حاضر برکناری‌اش مساوی با حذفِ عدالت‌خواهان تلقی می‌شود و با توجه به قطعِ امید مردم از دستگاه ریاست‌جمهوری، انتظار می‌رود قوه قضائیه‌ درخصوص چرایی رأی به برکناری میعاد صالحی شفاف‌سازی کند تا شائبه‌ی نفوذ زرسالاران به نهادهای مجری عدالت پیش نیاید.

بنابر بررسی‌های شمس منطق مخالفان حضور میعاد صالحی در صندوق بازنشستگی کشوری عدم ارتباط مدرک تحصیلی او با حوزه‌های فعالیت این صندوق بوده است. صالحی دکتری مکانیک و هوا فضا دارد و با این ریزبینی نهادهای نظارتی برای حذفِ او، بایستی خیلی از مسئولان اعم از وزیر، معاون وزیر و مدیرکل ادارات به‌سبب فقدان مدارک تحصیلی لازم در حوزه کاری‌شان برکنار شوند.

انتهای پیام/