تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند موقت است/ احتمال حذف شناسنامه‌ها در آینده‌ای نزدیک
تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند موقت است/ احتمال حذف شناسنامه‌ها در آینده‌ای نزدیک
جودی می‌گوید تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند موقت است و به زودی مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار شمس، «احد جودی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مردم نگران تاخیر صدور کارت هوشمند ملی نباشند، تاکید داشت: این تاخیر موقتی است.

وی افزود: برگه‌هایی که از سوی ثبت احوال در هنگام ثبت نام کارت هوشمند ملی به مردم داده می‌شود دارای کد رهگیری بوده و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی در مورد عدم حذف شناسنامه‌ها با وجود کارت هوشمند، خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ درصد مردم در سامانه ثبت کارت هوشمند ملی ثبت نام شده و با رسیدن این رقم به ۹۵ درصد و با صلاحدید دولت شناسنامه‌ها حذف و جمع آوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدت زمان تعویض شناسنامه و ثبت نام کارت هوشمند در شهرستان‌ها به کمتر از یک روز کاری رسیده است، متذکر شد: طبق تفاهم نامه‌های امضا شده با سازمان ها و نهادهای دولتی و بانک ها و همکاری آنها با ثبت احوال، می‌توان روند اخذ کپی مدارک را حذف کرد.

جودی با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی مردم در ثبت احوال به روز است افزود: در راستای خدمت رسانی بهتر و سریع، با اثر انگشت هویت فرد شناسایی و مدارک قابل ارائه می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو در کشور از تسریع در ارائه خدمات به مردم از سوی ثبت احوال خبر داد و افزود: در آستانه انتخابات، ثبت احوال به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

انتهای پیام/