بیمارستان امام رضا(ع) تبریز نمونه کشوری مراقبت از بیماران کرونایی  
بیمارستان امام رضا(ع) تبریز نمونه کشوری مراقبت از بیماران کرونایی  
قاسم جان بابائی گفت: بنده از تمام بیمارستان‌های کشور بازدید کرده‌ام به جرات می‌توان گفت بیمارستان امام رضا (ع) تبریز نمونه‌ترین و بهترین مرکز مراقبت از بیماران کرونایی در کل کشور است.

به گزارش شمس، «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اظهار داشت: با توجه به ارزیابی‌هایی که از کل بیمارستان‌ها و مراکزی که مراقبت از بیماران کرونایی را درکشور برعهده داشتند به جرات می‌توان گفت بیمارستان امام رضای تبریز به عنوان سانتر اصلی مراقبت از بیماران کرونایی در استان آذربایجان‌شرقی بهترین مراقبت و عملکرد را داشته و این مرهون زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس این مرکز هست.

وی افزود: زیرساخت‌هایی که از آغاز ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نقاط مختلف استان حتی در جاهای کم برخوردار انجام یافته و به بهره برداری رسیده الان نتایج آن ملموس بوده و امروز به داد مردم منطقه رسیده است.

جان‌بابایی با اعلام اینکه بر اساس آمار ارائه شده حدود ۱۴۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در این مرکز بستری هستند که نزدیک به نیمی از آنها با مشکلات جدی مواجه و و تحت مراقت ویژه هستند، خاطرنشان ساخت: مراقبت‌هایی که در این مرکز ارائه می‌گردد در بالاترین سطح استاندارد جهانی بوده و تمام داروها و مراقبت‌های درمانی دانشگاه تبریز و مرکزامام رضا (ع) تبریز از نظر علمی عقب نیست.

وی با اشاره به تعداد بیماران مرخص شده از بخش‌های آی سی یو این مرکز، ابراز داشت: یکی از شاخص‌های اثرگذاری درمان دانشگاه تبریز و بیمارستان امام رضا (ع) تبریز نحوه درمان و ترخیص هموطنان از بخش های ویژه است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بخش زیادی از میزان شیوع کرونا ویروس وابسته به رفتارهای مردم هست و میزان بهبودی بیماران وابسته به تبحر بخش درمان و پزشکان هست، اذعان داشت: این در عملکرد تیم درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز کاملا قابل لمس هست.

وی ادامه داد: نقطه اطمینان و اعتماد مردم استان وجود زیر ساخت‌های مناسب بوده و اگر کمی نیز مراعات نمایند می‌توانیم از این بحران عبور نمائیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان دانشگاه پیشرو در امر درمان بیماران کرونائی در کشور بوده است، یادآور شد: به جرات می‌توان گفت که تجارب این دانشگاه می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای سایر دانشگاه‌های کشور باشد.

انتهای پیام/