بیماران کرونایی تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند/ تخت خالی برای بستری زیاد داریم!
بیماران کرونایی تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند/ تخت خالی برای بستری زیاد داریم!
معاون توسعه مدیریت و منابع رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: این استان هیچ کمبودی در تخت مراقبت‌های ویژه کرونایی ندارد.

به گزارش شمس، «یعقوب فتح‌اللهی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر کمبود شدید تخت و امکانات بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در حال حاضر به تعداد کافی تخت مراقبت ویژه با امکانات کامل در استان وجود دارد.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر بیمار نیازمند مراقبت ویژه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری هستند و با اطمینان اعلام می‌کنم سه تا چهار برابر تعداد بیماران، تخت و دستگاه تنفس مصنوعی آماده به کار داریم و بیماران استان می‌توانند خدمات لازم را در سریع‌ترین زمان دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چندین دستگاه برای بیماران حمایت تنفسی برای بیمارستان امام رضا تبریز خریداری شده است، عنوان کرد: این دستگاه‌ها برای اینکه بتوانیم کل استان را در مقابل هجوم بیش از حد بیماران پوشش دهیم، خریداری شده است تا علاوه بر دستگاه‌های ثابت از دستگاه‌های پورتابلی نیز در بخش‌های عادی استفاده کنیم تا خللی در ارایه خدمات به بیماران ایجاد نشود.

وی بیان داشت: هیچ بیماری به بیرون از بیمارستان برای تشخیص نوع بیماری ارجاع داده نمی‌شود و تمامی بیماران خدمات مورد نیاز اعم از  رادیولوژی، آزمایشگاه و سی تی اسکن را در مراکز و بیمارستان‌های دانشگاهی دریافت می‌کنند.

فتح اللهی با اشاره به بهسازی بخش‌های بستری مراکز درمانی آذربایجان شرقی، گفت: اورژانس‌ تمامی بیمارستان‌های استان بهینه سازی یا احداث شده‌اند و امکاناتی فراهم شده تا بر اساس اصول علمی بخش‌ها را جدا کرده و خدمات متفاوتی به بیماران مختلف از جمله کرونایی ها ارائه شود.

وی ادامه داد: بیشتر مراکز سلامت نقاط استان تجدید بنا یا بهسازی شده‌اند و از نظر فیزیکی آمادگی لازم برای پذیرش بیماران و کسب خدمات مورد نیاز را دارند.

این مقام مسئول با بیان این‌که تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های آذربایجان شرقی به طور کامل و حتی بیش از نیاز بیماران فعلی تامین شده است، یادآوری کرد: برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی و نیز اولویت درمان بیماران جوان به جای سالمندان، پخش شده است که به شدت تکذیب می شود، چون چنین امری امکان ندارد و تجهیزات و امکانات پزشکی نه تنها به مقدار کافی وجود دارد، بلکه در وضعیت فعلی بیشتر از میزان نیاز بیماران فعلی در بیمارستان‌ها است‌.

وی اذعان داشت: تاکنون هیچ کدام از همکاران بیمارستانی حتی برای لحظه‌ای بدون مراقبت‌های حفاظتی لازم وارد بخش نشده‌اند و ما در این راستا حتی کالا یا برخی لوازم را چندین برابر قیمت از بازار آزاد برای حفاظت از همکاران بیمارستانی خریداری کردیم تا هیچ کدام از همکاران دلهره‌ای برای آلودگی به بیماری کرونا نداشته باشد.

فتح اللهی اظهار کرد: هم اکنون هیچ کمبودی در تامین داروی مورد نیاز بیماران آذربایجان شرقی وجود ندارد و حتی برخی از آن‌ها خارج از مجاری قانونی نیز تامین شده و در اختیار بیماران مراکز درمان و بیمارستان‌های استان قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با هزینه بیمارانی که به عنوان بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: براساس دستور العمل وزارت بهداشت بیمارانی که به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، تمامی خدمات اعم از معاینه و دارو را به طور رایگان دریافت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی توضیح داد: بیمارانی که در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بستری می‌شوند تمامی خدمات به آن‌ها باید از طریق بیمارستان ارائه شود و هزینه آن به بیمه فرد، از بیمه مربوطه اخذ می‌شود و بیماران تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

به گفته وی کسانی که توان پرداخت هزینه ۱۰ درصد برای دریافت خدمات درمانی کرونا را ندارند از طریق مددکاری نیز شامل تخفیف می‌شوند و پولی از آن‌ها اخذ نمی‌شود.

انتهای پیام/