بیش از ۷۸۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در آذربایجان شرقی جشن می‌گیرند
بیش از ۷۸۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در آذربایجان شرقی جشن می‌گیرند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس، گفت: ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش آموز امسال در یک مهر کلاس‌های خود را آغاز می‌کنند.
به گزارش شمس، جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و رورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در تابستان ایام پرکاری سری کرده است اظهار داشت: عملیات ثبت نام، امتحانات، تعمیر و تجهیز و ساماندهی نیروی انسانی در قالب پروژه مهر، اقدامات جدی اداره کل در ایام تابستان بوده چراکه به اذعان مقام عالی وزارت، پروژه مهر اولویت دار ترین ماموریت آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه رتبه‌های تک رقمی کنکور امسال را نشانگر موفقیت حوزه آموزش در این استان و وضعیت مطلوب در سطح کشور است، افزود: پوشش تحصیلی در آذربایجان شرقی بیش از ۹۹ درصد است که تلاش می‌کنیم هیچ دانش آموزی نباید بدون پوشش تحصیلی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، قهرمانی دانش آموزان آذربایجان شرقی در آسیا را مورد اشاره قرار داد و گفت: مربی و دانش آموزان اصلی این تیم از تبریز بودند و توانستند در میدان آسیایی به خوبی درخشیدند که این موفقیت مرهون تلاش و همت متولیان تربیت بدنی دانش آموزی است.
وی با اشاره به دستور استاندار برای اینکه هیچ مبلغی از اولیا حتی با عنوان کمک اختیاری دریافت نشود، ابراز داشت: این دستور با جدیت پیگیری شد اما در بین ۸۵۰۰ مدرسه ممکن است که قصوری رخ داده باشد ولی ثبت نام‌ها امسال سهل‌تر و روان‌تر از سال‌های گذشته بود.
پاشایی در مورد مطالبات فرهنگیان هم از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان و پاداش بازنشستگان در شهریور خبر داد که بقیه هم در حال پرداخت است خاطر نشان کرد: اجرای رتبه بندی معلمان از یک مهر ماه آغاز می‌شود که بخشی از انگیزه بخشی در بستر مدرسه خواهد بود. در این زمینه با محدودیت منابع مالی و انسانی مواجهیم ولی وقفه‌ای در اجاری ماموریت‌ها نداشتیم.
وی آماده باش کامل مدیران و معلمان و نیروهای ستادی آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: تا ۱۰ مهرماه همه ماموریت‌ها و مرخصی‌ها لغو شده و با آمادگی کامل آماده ایام بازگشایی مدارس را آغاز خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه امسال ۳۴۰۰ خروجی بازنشسته از آموزش و پرورش داشتیم، افزود: ۱۲۰۰ معلم از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان ورودی داشتیم ضمن اینکه ۱۶۲۰ نفر هم از طریق تعیین تکلیف برخی نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای ورود به آموزش و پرورش دعوت کرده‌ایم که با این جذب، بحران نیروی انسانی در مدارس نخواهیم داشت.
وی با اشاره به آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس، گفت: ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش آموز امسال در یک مهر کلاس‌های خود را آغاز می‌کنند که ۵۸۰ هزار نفر در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی با ۳۸۰۰۰ کلاس درس ۸۵۰۰ مدرسه تحصیل خواهند کرد.
پاشایی با بیان اینکه ۷ هزار دانش آموز و نوآموز در سال جاری افزایش یافته است خاطر نشان کرد: ۴۱۵۸۳ معلم در مدارس دولتی و ۱۰۰۰۰ معلم در مدارس غیر دولتی وظیفه معلمی را بر عهده خواهند داشت.
  • منبع خبر : تسنیم