به اندازه هزینه‌های سفر هیئت تهرانی هم از مشکلات حوزه انتخابیه‌ام کاسته نشد
به اندازه هزینه‌های سفر هیئت تهرانی هم از مشکلات حوزه انتخابیه‌ام کاسته نشد
عبداللهی گفت: هیاتی از تهران به حوزه انتخابیه اهر و هریس آمد، اما به اندازه هزینه سفرشان مشکلات برطرف نشد!

به گزارش شمس، بیت‌الله عبداللهی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۷ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود مبنی بر وجود مشکل در امکان برقراری تماس در روستاهای کشور و جاده‌ها، توسعه اینترنت و وضعیت اشتراک تلفن ثابت از وزیر ارتباطات، اظهار داشت: طبق ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه باید امکان ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور مهیا گردد.

وی با اشاره به اینکه آمارهای وزیر ارتباطات درست است، اما باید مشخص شود چرا در توسعه رخ داده توازن وجود ندارد، تصریح کرد: اگر عدالت اجرایی شود، خیلی از مشکلات مردم رفع خواهد شد؛ به عنوان مثال اگر دولت الکترونیک در روستاها و شهرها راه اندازی می‌شد، رفت و آمد مردم و هزینه هایشان کاهش می‌یافت.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه در قبض‌های مختلف از جمله تلفن، پول‌های مختلفی از مردم دریافت می‌شود، ولی خدمات درستی ارائه نمی‌شود، خاطرنشان ساخت: مردم شهرهای کوچک از خدمات مورد نیازشان محروم هستند و برخی از شرکت‌هایی که موظف به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، فقط هزینه را دریافت می‌کنند و نتیجه کارشان نامشخص است.

وی با انتقاد از لزوم هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای دریافت مودم اینترنت در روستا، تاکید کرد: این امر نشان دهنده عدم توازن زیرساخت با توانایی پرداخت مالی مناطق محروم است؛ به واقع چنین موضوعی بیانگر هدر رفت و اتلاف هزینه‌هایی است که در این مناطق صورت گرفته است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه برخی وزرا در مواجهه با سوال نمایندگان عنوان می‌کنند مشکلات را حل خواهند کرد، اما پس از دریافت نظر مثبت قوه مقننه، اقدام خاصی انجام نمی‌دهند، یادآور شد: به عنوان مثال هیاتی از تهران به حوزه انتخابیه اهر و هریس آمد، اما به اندازه هزینه سفرشان مشکلات برطرف نشد!

وی افزود: طبق آمار حوزه انتخابیه اهر و هریس از حداقل پوشش تلفن و همچنین اینترنت برخوردار است؛ همچنین درخصوص وضعیت تلفن ثابت نیز اوضاع بدتر از اوایل انقلاب است، زیرا امور به بخش خصوص واگذار شده که فقط دنبال سود است و نه ارائه خدمات، از این رو بسیاری از روستاها درصدد گرفتن تلفن ثابت هستند و تلفن همراه ندارند.

انتهای پیام/