به‌خاطر نبود سرانه در مدارس از دانش‌آموزان پول می‌گیرند/ آبرو و حیثیت فرهنگیان را هم برده‌اید
به‌خاطر نبود سرانه در مدارس از دانش‌آموزان پول می‌گیرند/ آبرو و حیثیت فرهنگیان را هم برده‌اید
سعیدی می‌گوید در مدارس موقع ثبت‌نام دانش‌آموزان پول و شهریه گرفته می‌شود و این باعث شده حیثیت مدیران، معلمان و فرهنگیان زیر سوال برود زیرا سرانه ندارند.

به گزارش شمس، محمداسماعیل سعیدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه ایشان دارای سوابق انقلابی بوده و متدین است، تصریح کرد: مخالفت من نسبت به وی مربوط به نکاتی در برنامه‌های پیشنهادی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با یادآوری اینکه آیا با اختیارات کامل آمدید، ابراز داشت: وزرای سابق برنامه‌های جامعی را ارائه کردند اما چرا اجرا نشدند و در نقطه شروع به پایان رسیدند.

وی ادامه داد: مواردی مانند رتبه بندی و مطالبات فرهنگیان، مشکلات نظام آموزشی و ده‌ها موضوع دیگر هیچ کدام عملیاتی نشدند و در برنامه‌های شما نیز ذکر شده‌اند، آیا دولت به جنابعالی اختیار داده یا نداده است؛ کاش رئیس جمهور در صحن حضور داشت و اظهارات مخالفان را می‌شنید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم یکی از مشکلات آموزش و پرورش را تمرکز اختیارات در تهران و وزارتخانه‌ها دانست و تصریح کرد: چرا این اختیارات را تفویض نمی‌کنند؛ وزرا باید بخشی از اختیارات را به استان‌ها واگذار کنند و اختیاراتی نیز به وزرا داده شود.

سعیدی با یادآوری اینکه وزیر سابق قربانی رتبه بندی معلمان و تعهداتی شد که هنگام رأی اعتماد داده بود، متذکر شد: متاسفانه وزیر سابق نتوانست از عهده تعهدات برآید البته امکانات و پول و بودجه در اختیار نداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه فرهنگیان جزو دلسوزترین و موثرترین اقشار جامعه هستند، ادامه داد: همه ما مدیون آن ها هستیم؛ چرا وزرای آموزش و پرورش طی سالیان گذشته در آستانه ثبت نام دانش آموزان به صراحت اعلام کرد پول از والدین نگیرید اما در مدارس پول و شهریه گرفته می‌شود و این باعث شده حیثیت مدیران، معلمان و فرهنگیان زیر سوال برود زیرا سرانه ندارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه خشکسالی از مدارس شروع شده، تصریح کرد: شما باید این تعهد را از آقای جهانگیری بگیرید و آن را به ترسالی تبدیل کنید.

وی در مورد تصمیمات در وزارت آموزش و پرورش، گفت: شما در برنامه ها اعلام کردید که تصمیمات را از ستاد به صف سوق می دهید، برنامه های عملیاتی شما چیست. متاسفانه در مورد برنامه‌ها زیاد کلی گویی شده اما مشخص نیست گام های عملیاتی کی قرار است برداشته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم متذکر شد: استعدادهای مختلف در استان‌ها و شهرستان‌ها در نظام آموزشی نادیده گرفته می‌شود و پشت درهای بسته برای سیستان و بلوچستان و آذربایجان تصمیم گرفته می‌شود.

سعیدی با انتقاد از اینکه نظام آموزشی ما از مدرک گرایی رنج می برد، خطاب به حاجی میرزایی افزود: شما در برنامه‌هایتان ذکر کردید به سمت مهارت آموزی پیش می روید، چه برنامه ای دارید زیرا فارغ التحصیلان ما گرفتار این مشکل هستند؛ منزلت و شایسته سالاری و ده ها موضوع دیگر را باید در برنامه خود پیش بینی می کردید، متاسفانه به منزلت فرهنگیان و معلمان آسیب وارد شده و از نظر رضایت شغلی و معیشت با مشکل مواجه هستند، چه برنامه ای برای حل این مشکلات دارید.

انتهای پیام/