بلایی که روحانی بر سر اقتصاد ایران آورد/ مقایسه‌ی قدرت خرید مردم از سال ۹۲ تا ۹۹
بلایی که روحانی بر سر اقتصاد ایران آورد/ مقایسه‌ی قدرت خرید مردم از سال ۹۲ تا ۹۹
چنانچه میزان حقوق دریافتی مردم در سال 92 را نسبت به قیمت‌ها ارزیابی و آن را با حقوق دریافتی فعلی و قیمت همان کالاها مقایسه کنیم می‌بینیم روحانی بلایی بدتر از احمدی‌نژاد بر سر اقتصاد ایران آورده است.

اقتصادی شمس: در آخرین ساعات کاری دولت دهم قیمت هر گرم طلا ۹۷ هزار تومان و هر دلار آمریکا ۳ هزار تومان بود و سکه طلا ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

سال ۱۳۹۲ حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار تومان بود و هر ایرانی می‌توانست با حقوق یک ماه خود ۱۶۲ دلار و ۵ گرم طلا خریداری کند و با دستمزد ۲ ماه خود یک عدد سکه طلا بخرد.

این درحالی بود که در اواخر دولت احمدی‌نژاد گرانی و تورم به اوج رسیده بود و مردم از سیاست‌های اقتصادی دولت و همین قیمت‌ها نیز ناراضی بودند.

حال در سال ۱۳۹۹ و در اواخر دولت روحانی حداقل حقوق یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و قیمت دلار به ۱۹ هزار تومان، هر گرم طلا ۸۰۲ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و هیچ تضمینی برای گرانی مجدد آن وجود ندارد.

با حداقل حقوق فعلی در عرض یک ماه می‌شود ۱۰۰ دلار و ۲ گرم و ۳۰۰ صوت طلا خرید و برای خرید سکه طلا باید به‌جای دو ماه، چهار ماه حقوق را جمع کرد.

در اواخر سال ۹۲ با تجمیع حقوق ۳۰ ماه می‌شد در شهر جدید سهند یک واحد مسکونی خرید و حال با حقوق فعلی ۱۵۰ ماه طول می‌کشد تا یکی از همان واحدها را خرید! آن هم به شرط آنکه قیمت مسکن ۱۲ سال ثابت بماند! روحانی روی احمدی‌نژاد را سفید کرد و مردم را فقیرتر.

انتهای پیام/