بسیجی متحجر و خرافی نیست
بسیجی متحجر و خرافی نیست
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بسیجی کسی است که برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می‌کند، گفت: بسیجی به هیچ عنوان متحجر و خرافی نیست.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم دوشنبه شب در جمع فرماندهان بسیج سپاه شهرستان تبریز، افزود: بسیجی مجاهد واقعی در تمام عرصه ها است که در وجود او افراط و بی‌انضباطی راه ندارد و بسیجی واقعی کسی است که عمیقا” متدین و به عبارتی اهل جذب است اما هیچ گاه اهل تساهل در اصول و آرمان ها نیست.

وی داشتن منظومه فکری اعتقادی و دینی، علمی و عدم سایش فکری در گذر زمان را از ویژگی های مهم و بارز بسیج برشمرد و اظهار داشت: این ویژگی ها بسیج را از دیگر تشکل ها و جریان ها متمایز می کند.

آل هاشم از بسیج به عنوان مجموعه نیرومند فرهنگی یاد و اضافه کرد: فرهنگ بسیج نه تنها در جمهوری اسلامی ایران، بلکه در همه جای منطقه و جهان سایه‌ گسترده است که این افتخاری برای نظام ما به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بسیج در کنار تمام ماموریت های جهادی و شبه نظامی خود یک نهاد فرهنگ ساز است، یادآوری کرد: جامعه ما در حال حاضر به شدت به این فرهنگ نیازمند است.

آل هاشم ادامه داد: بسیج طی ۴۰ سال گذشته همواره در روزهای دشوار و سخت بسیار کارساز و چاره ساز بوده است، همچنانکه در فتنه سال ۷۸ بسیج حافظ امنیت کشور شد و در فتنه ۸۸ نیز بسیج آرامش و امنیت را در کشور برقرار و در حوادث اخیر نیز در حفظ امنیت نقش بزرگی ایفا کرد.

وی بسیج را فرزند مسجد دانست که باید ارتباط خود را با مسجد را حفظ کند و هیات امنا، انجمن های اسلامی و پایگاه های بسیج در مساجد باید به دور از اختلاف و موازی کار، در کنار هم به مردم خدمت کنند.

امام جمعه تبریز گفت: فرهنگ بسیج با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی نقش آفرینی کرده و این فرهنگ باید الگویی برای رشد فکری و اعتقادی نسل جدید باشد.

آل هاشم ادامه داد: بسیج تفکری است که به دلیل اهمیت بالایش همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای آماده‌سازی و رشد تفکر عاشورایی و ادامه حرکت انقلابی باید در آن حضور داشته باشند.