بزرگترین پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی کشور را در تبریز کلید زدیم
بزرگترین پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی کشور را در تبریز کلید زدیم
شهردار تبریز با اشاره به احداث دوهزار واحد مسکونی در شهرک جوانان، از تبریز به عنوان پایلوت طرح جا به جایی حاشیه نشینان یاد کرد.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر عصر امروز در حاشیه امضاء تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی برای جا به جایی حاشیه نشینان تبریز، اظهار داشت: تبریز یکی از شهرهای روی گسل کشور است که از این منظر خطرپذیری بالایی دارد؛ به طوری که اکنون در تبریز دو هزار هکتار بافت حاشیه نشین داریم.

وی در ادامه تشریح کرد: مقرر شده است که ۱۰ هکتار از سهم شهرداری تبریز در شهرک جوانان برای احداث دو هزار واحد مسکونی جهت جا به جایی حاشیه نشینان در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) قرار گیرد.

شهردار تبریز افزود: تامین مالی احداث این دو هزار واحد از سوی شهرداری تبریز به شکل نقدی و غیرنقدی خواهد بود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه این اقدام موثرترین و عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است، خاطرنشان کرد: احداث دوهزار واحد، فاز اول طرح کلید به کلید (جا به جایی حاشیه نشینان تبریز) است و بی شک در فازهای بعدی، واحدهای بیش تری احداث خواهیم کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه این تبریز، پایلوت طرح جا به جایی حاشیه نشینان در کشور است، یادآور شد: با توجه به اینکه این واحدها به شکل صنعتی و سبک سازی احداث می شود، امیدواریم در مدت زمانی کوتاه شاهد بهره برداری این واحدهای مسکونی باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سه پروژه کلان شهری تبریز که تفاهم نامه آن سال گذشته امضا شده بود، تصریح کرد: احداث مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت در حال حاضر با جدیت پیش می رود.

به گفته شهردار تبریز، مطالعات پارک بزرگ نیز که یکی از آن سه پروژه کلان بود، رو به اتمام است و از امروز عملیات اجرایی آن با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.

ایرج شهین باهر همچنین با اشاره به امضاء تفاهم نامه احداث تراموای شهری در تبریز، گفت: امروز تفاهم نامه احداث خط پنج قطار شهری از میدان قونقا تا میدان راه آهن تبریز دقیقا در مسیر قونقاء تاریخی تبریز که ۱۱۰ سال پیش در این شهر وجود داشت، امضا شد و امیدواریم به زودی تبدیل به قرارداد شده و وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.