برگزاری مجالس عروسی و عزا ممنوع است/ چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم
برگزاری مجالس عروسی و عزا ممنوع است/ چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اهتمام مردم استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بر عزم و جدیت همه بخش‌ها برای ریشه‌کن کردن بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه زمان ریشه‌کن شدن بیماری کرونا هنوز مشخص نیست، بنابراین در این شرایط هیچ چاره‌ای جز رعایت موارد بهداشتی نداریم.

به گزارش شمس، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در بیست و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد ارتقای میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم و همه به این آگاهی رسیده‌اند که چاره‌ای جز رعایت این پروتکل‌ها نداریم.

 وی، عادی‌انگاری شرایط و شروع فعالیت‌های اجتماعی پس از یک دوره محدودیت را مهم‌ترین عامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر دانست و افزود: خوشبختانه ما در قسمت سخت‌افزاری کار یعنی بخش درمان و تأمین اقلام بهداشتی، مشکل خاصی نداریم و با همت بخش‌های مختلف، توان مواجهه و مقابله با بیماری افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ هزار ماسک سه‌لایه، ۲۰۰ هزار ماسک N95 و ۶.۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در استان تولید می‌شود و بخش درمان هم تمام‌قد مشغول به خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در قسمت نرم‌افزاری است که طی یکی دو هفته اخیر با ازسرگیری برخی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده است، متذکر شد: رسانه‌ها و تشکل‌های اجتماعی باید ارتقای آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی را جدی بگیرند و اطلاعات لازم را در این خصوص به جامعه منتقل کنند.

پورمحمدی در عین حال از انتشار برخی اخبار غیرواقعی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انتقاد کرد و گفت: همواره از انعکاس شفاف اخبار و اطلاعات استقبال می‌کنیم اما در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش دارد، انتشار اخبار کذب شایسته نیست.

وی تأکید کرد: اطلاعاتی که مسئولان درباره بیماری کرونا ارائه می‌کنند به هیچ وجه دارای ملاحظات سیاسی نیست، چرا که این موضوع با سلامت مردم در ارتباط است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان در برخورد با تخلفات بهداشتی، ابراز داشت: در حال حاضر برخوردها نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا سخت‌تر است و اعمال قانون باید با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی انجام شود.

وی در عین حال بر تشدید نظارت‌ها در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: محدودیت‌ها باید صریح و روشن به گروه‌های هدف اعلام شود و در برخورد با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند اقدام قانونی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر تولید و توزیع اقلام بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در ادارات و ممنوعیت تشکیل هرگونه تجمع تحت عناوینی مثل عزا و عروسی تأکید کرد.

انتهای پیام/