برنامه‌ی احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰
برنامه‌ی احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰
حضور در محافل مختلف و دیدارهای مردمی احمدی‌نژاد حکایت از آمادگی او برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 دارد.

سیاسی شمس: محمود احمدی‌نژاد همچنان سودای بازگشت به ریاست قوه مجریه‌ را در سر دارد و تحرکات مسبوق به سابقه‌ی او نشان می‌دهد برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس‌جمهور سابق ایران بیش از آنکه نگران رقبای احتمالی و درصد پیروزی‌اش در انتخابات باشد، نگران فیلتر شورای نگهبان است که با عضویت صادق آملی لاریجانی در آن، کار احمدی‌نژاد را برای اخذ صلاحیت سخت‌تر کرده است.

رئیس‌جمهور سابق ایران با وجود عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ۹۶ به‌دلیل عدم التزام عملی رد صلاحیت شد و با گذشت ۳ سال نه‌تنها او مواضع خود را در قبال حدود اختیارات ریاست‌جمهوری و افشاگری از پشت پرده‌های دوران مسئولیت‌اش تغییر نداده، بلکه مواضع سفت و سخت‌تری نیز اتخاذ کرده است.

علی‌رغم قصد احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات آتی، هیچ‌کس به قطعیت نمی‌تواند در رابطه با تایید و یا عدم تایید صلاحیت او اظهارنظر کند اما آنچه مسلم است، انتخابات ۱۴۰۰ باحضور این چهره سیاسی با چالش و حواشی متعددی روبرو خواهد بود.

رئیس‌جمهور سابق ایران از سال ۱۳۹۳ سعی کرده است چهره‌ای فراجناحی از خود به نمایش بگذارد و جریان سومی را راه‌اندازی کند که هیچ‌یک از دو ضلع قدرت اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب را قبول ندارد و همین نیز باعث شده احمدی‌نژاد در میدان نبرد سیاسی به‌جای یک لشکر با دو لشکر صف‌آرایی کند.

هرچند انتقادات زیادی به ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد وارد است اما عملکرد ضعیف حسن روحانی موجب شده اقبال عمومی نسبت به احمدی‌نژاد افزایش یابد. او همانقدر که منتقدان سرسخت دارد حامیان بی‌چون و چرا نیز دارد که بخشی از آن را تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/