برخی هم مواد معدنی استخراج و هم طبیعت را تخریب می‌کنند/ قوم تپه در آستانه نابودی است
برخی هم مواد معدنی استخراج و هم طبیعت را تخریب می‌کنند/ قوم تپه در آستانه نابودی است
پورمحمدی گفت: برخی از صاحبان معادن، هم مواد معدنی استخراج می‌کنند و هم طبیعت را تخریب می‌کنند که این روند باید اصلاح شود.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی بر ضرورت حضور تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان در نمایشگاه‌های بین المللی در جهان تاکید کرد و اظهار داشت: اخیرا نیز قرار است در زمینه بازسازی سوریه نمایشگاهی در آن کشور برگزار شود که حمایت از صنایع استان برای شرکت در نمایشگاه سوریه در اولویت قرار دارد.

وی در مورد پرداخت تسهیلات رونق تولید و نقدینگی صنایع هم گفت: هنوز به شرایطی که راضی کننده است، نرسیده‌ایم لذا باید از منابع به خوبی و بیشتر استفاده کنیم چراکه سال رونق تولید است و باید بیش از گذشته به فعالان تولید کمک کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از نحوه بهره‌برداری از برخی معادن استان افزود: برخی از صاحبان معادن، هم مواد معدنی استخراج می‌کنند و هم طبیعت را تخریب می‌کنند که این روند باید اصلاح شود.

وی معادن پوکه معدنی را از جمله معادنی عنوان کرد که تخریب بالایی را موقع استخراج به جای می‌گذارند، ابراز داشت: “قوم تپه” یکی از بهترین مناطق اکولوژیک استان بود که قابلیت بالایی در جذب گردشگر داشت ولی در اثر بهره‌برداری غیر اصولی در آستانه نابودی است.

پورمحمدی تاکید کرد: باید ضمن بهره برداری از معادن، فضای اکولوژی منطقه را هم حفظ کنیم و اجازه تخریب این مناطق را ضمن حفظ تولید و اشتغال ندهیم.