برای تکمیل و رفع نواقص جاده‌ها ضرب‌الاجل داده‌ایم/ حذف مازوت از نیروگاه حرارتی تبریز
برای تکمیل و رفع نواقص جاده‌ها ضرب‌الاجل داده‌ایم/ حذف مازوت از نیروگاه حرارتی تبریز
خلیل‌الهی از ورود مدعی العموم به پروژه‌های نیمه تمام استان و تامین ایمنی جاده‌ها در راستای حراست از جان و مال انسان‌ها خبر داد.

به گزارش شمس، «موسی خلیل اللهی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه دادستانی به عنوان مدعی العموم به وضعیت نامناسب برخی از جاده‌های استان و برخی از پروژه‌های نیمه تمام که عدم اتمام آنها منجر به ایجاد مشکلات جدی برای شهروندان شده، ورود کرده است، اظهار داشت: پیگیری نواقصات و مشکلات جاده‌های «تبریز-اهر»، «تبریز-زنجان» و «تبریز-ارومیه» جزو اولویت‌های شورای پیشگیری استان بوده است.

وی با یادآوری پیگیری تکمیل جاده «تبریز-سهند» که جزو پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: سه جلسه تاکنون برای پیگیری این موضوع با متولیان پروژه و ادارت مرتبط برگزار شده که قرار است تا پایان امسال آماده بهره برداری شود، علت تاخیر پروژه هم مشکل عدم تکمیل دو پل بزرگ واقع در مسیر است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در پیگیری موضوع تکمیل نواقص جاده «تبریز-ارومیه»، به پیمانکار در دوماه فرصت داده شد تا بخشی از جاده تبریز-ارومیه بهره برداری شود، توضیح داد: این جاده تا «سرای» دو بانده شده و در اختیار مردم قرار گرفت تا شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشیم بقیه جاده هم توسط مدعی العموم در دست پیگیری است؛ در رفع نواقص هم برخی موانع فیزیکی باعث طولانی شدن روند اجرا شده بود که قول رفع آن در کمترین زمان را دادند.

خلیل اللهی با بیان اینکه اتوبان «تبریز-زنجان» هم مشکلاتی داشت که با ورود مدعی العموم باید سریعاً رفع شود، ابراز داشت: روکش کامل این جاده، اصلاح نقاط حادثه خیز، هواکش تونل و… هم جزو تعهدات بود که بخشی اجرا شده و بخشی نیز باید در مهلت تعیین شده به سرانجام برسد و برای این امر تا پایان سال مهلت داده‌ایم.

وی پیگیری خرابی‌های جاده «تبریز-اهر» قبل از زیر بار ترافیکی رفتن این جاده را جزو اولویت‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اغلب بخش‌های این مسیر در حال بهره برداری است و تنها ۱۰ کیلومتر زیر بار نرفته است که تا اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. بخشی هم که در ابتدای رفتن به زیر بار ترافیکی، آسفالتش تخریب شد، به سازمان بازرسی سپرده شده تا بررسی و برخورد کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی به مسائل زیست محیطی نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه اشاره کرد و گفت: در نیروگاه‌های حرارتی تبریز و بناب مشکل سوخت گاز حل شد و مازوت کنار گذاشته شد که این امر به دلیل ورود مستقیم مدعی العموم و دستگاه قضایی رخ داد.

وی افزود: مازوت برای سلامتی مردم ضرر داشت و با اصلاح آن، اکنون تعداد روزهای پاک افزایش یافته و غلظت آلایندگی کم شده است. پتروشیمی و پالایشگاه هم دو بحث دارد که جلسات متعدد با محیط زیست و آنها گذاشتیم و خواستار ارائه برنامه مدون قابل رصد و علمی برای رفع آلایندگی شدیم که در این زمینه اقداماتی آغاز کرده‌اند. آلایندگی این دو رو به کاهش است و تلاش ما حداقل شدن است. هر دو ماه جلسات را تکرار می‌کنیم که بدانند دادگستری به عنوان حقوق عامه پیگیر است.

خلیل اللهی در پایان با تاکید بر اینکه آماده دریافت خبرهای مردمی در زمینه نظارت بر اجرای صحیح قانون و یا در مورد عدم اجرای قانون هستیم، اظهار داشت: از فاش کنندگان فساد حمایت می‌کنیم ولی باید مواظب باشیم که برخی از اطلاعات ما اتهام زنی نباشد چراکه نتیجه عکس خواهد داد و آبروی افراد در معرض خطر قرار می‌گیرد.