باید ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی آذربایجان‌شرقی در اختیار بانوان قرار گیرد
باید ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی آذربایجان‌شرقی در اختیار بانوان قرار گیرد
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: مدیران استانی باید تا 30 درصد از پست‌های مدیریتی را تا پایان دولت دوازدهم، به بانوان متخصص و کارآمد اختصاص دهند.

به گزارش شمس، معصومه ابتکار ظهر امروز در نشست بانوان برگزیده آذربایجان‌شرقی، ایجاد بسترهای لازم برای توسعه عدالت اجتماعی را یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد عدالت، عدالت جنسیتی است که در برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌های توسعه‌ای، توجه ویژه‌ای به این مهم شده و شخص رئیس جمهور هم تاکید ویژه ای بر آن دارد.

وی از اهتمام جدی دولت و شخص رئیس جمهور برای استفاده ۳۰ درصدی از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی استان‌ها خبر داد و ابراز داشت: بنابر تاکید شخص آقای روحانی و ابلاغ این تصمیم به همه استان‌ها، تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به بانوان متخصص و کاربلد اختصاص یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده و حضور رییس جمهور در نشست‌های این ستاد، یادآور شد: پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی در این ستاد، شاخص‌های ویژه عدالت جنسیتی، تدوین و به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین از تدوین سند ارتقای وضع زنان در کشور و ابلاغ آن به استان‌ها خبر داد و گفت: انتظار داریم همه استان‌ها در نخستین شورای برنامه ریزی استان، نسبت به تصویب این سند اقدام کرده و از اعتبارات استانی خود برای اجرای برنامه ها و اهداف پیش بینی شده اختصاص دهند.

به گفته وی، ۴۱ درصد کارمندان دولت در کشو را بانوان، تشکیل می‌دهند و هیچ مشکلی در زمینه استفاده از توانمندی این قشر در پست‌های مدیریتی وجود ندارد.پ

تبیین آخرین وضع اجرای طرح توان افزایی زنان در حوزه مشاغل خانگی، اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده، تلاش برای کاهش اختلال ارتباطی میان اعضای خانواده، تقویت مهارت های ارتباطی دانش آموزان و دانشجویان با همکاری وزارت علوم و لزوم حمایت نهادهایی همانند شهرداری‌ها از رویدادهای استارتاپی و کارآفرینی، موضوعات دیگری بود که ابتکار در این نشست به آن ها اشاره کرد.

انتهای پیام/