باید افراد دارای خودرو از خرید مجدد منع شوند/ از دلالان مالیات سنگین اخذ کنید
باید افراد دارای خودرو از خرید مجدد منع شوند/ از دلالان مالیات سنگین اخذ کنید
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی محدودیت در خرید خودرو و اخذ مالیات از معاملات به قصد سوداگری این حوزه را از جمله راهکارهای ساماندهی بازار خودرو برشمرد.

به گزارش شمس، مسعود پزشکیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره گرانی خودرو در بازار، اظهار داشت: اگر افرادی که دارای خودرو هستند، از خرید مجدد منع شوند، تقاضا در بازار کاهش یافته و متناسب با عرضه می‌شود در نتیجه التهاب بازار چارچرخ‌ها از بین خواهد رفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در حال بررسی مشکلات موجود در بازار خودرو است، افزود: در حال حاضر افراد خرید خودرو را نوعی سرمایه گذاری دانسته و به عنوان دلالی کاذب در معاملات بازار چارچرخ‌ها شرکت می‌کنند، در واقع خرید و فروش آنها با هدف تامین نیاز شخصی نبوده و به دنبال کسب سود هستند.

وی با بیان اینکه نباید به افرادی که خودرو دارند اجازه ثبت نام در طرح‌های پیش فروش داده شود، عنوان کرد: فاصله قیمت خودرو در بازار و نمایندگی‌ها بسیار است و عده‌ای با ضابطه و رابطه خودرو از کارخانه خریداری می‌کنند و با قیمت‌های سرسام آور در بازار به فروش می‌رسانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو به قصد سوداگری، اضافه کرد: اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو به قانون نیازمند است، اما می‌توان از آن به عنوان یکی از راهکارهای ساماندهی بازار خودرو نام برد، در واقع اگر فرد خودروی خریداری شده را زودتر از موعد مقرر به فروش رساند، باید مالیات سنگینی از آن اخذ شود، در صورت اجرایی شدن این امر افراد به دنبال دلالی کاذب و سوداگری در این بازار نمی‌روند.

پایان پیام/