بازگشایی مسیر ریلی نخجوان/ ایجاد آب گذر در پل شهید کلانتری برا جلوگیری از آسیب  به دریاچه ارومیه
بازگشایی مسیر ریلی نخجوان/ ایجاد آب گذر در پل شهید کلانتری برا جلوگیری از آسیب  به دریاچه ارومیه
وزیر راه و شهرسازی گفت:اخیرا تفاهم نامه ای با روسیه و جمهوری آذربایجان برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان منعقد کردیم.

به گزارش شمس، اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در آیین افتتاح آزادراه ۲۰ کیلومتری تبریز_ سهند که ۱۳ سال طول کشید گفت: این پروژه با همت همه تلاشگران، مسئولان و نمایندگان استان آذربایجان شرقی پیگیری شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه این آزاد راه ۲۰ کیلومتری بوده و امید است تا گره بزرگ از ترافیک استان بردارد گفت: استان آذربایجان‌شرقی در وزارت راه و شهرسازی یک منطقه کانونی برای ترانزیت کالا و مسافر است از این‌رو پروژه‌های زیادی را تا پایان دولت برای بهره‌برداری داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های این استان راه‌آهن است که بتوان تا ایستگاه خاوران رساند که البته پیمانکار ایستگاه خاوران فعال بوده و مسئولان استان و وزارتخانه نیز پیگیر اتمام هستند.

او با تاکید بر اینکه راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است،گفت: اخیرا تفاهم نامه ای با روسیه و جمهوری آذربایجان منعقد کردیم که با بازسازی می‌توان مسیر ریلی نخجوان را بازگشایی کرد.

اسلامی گفت:این مسیر کوتاه است، ولی حجم آن زیاد می‌باشد و با تامین اعتبارات قطعا یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود.

او به پروژه‌های ریلی، راهی از جمله تبریز به مرند، آزاد راه تبریز به ارومیه، بزرگراه تبریز به اهر، مراغه به هشترود، راه‌آهن سراب اردبیل اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید.

او افزود: ۵۰۰ متر آب گذر در پل شهید کلانتری (ارومیه) ایجاد خواهیم کرد تا از آسیب‌ به دریاچه ارومیه جلوگیری شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان