بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تسریع شود
بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تسریع شود
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی بر تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی و دامی مناطق زلزله‌زده این استان تاکید کرد.

به گزارش شمس، یوسف داودی روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان سراب، اظهار داشت: هنوز تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی و محل نگهداری دام‌ها در روستاهای زلزله زده سراب مرمت و بازسازی نشده است که باید دولت در این زمینه اقدامات فوری تا فرا رسیدن فصل سرما به انجام برساند.

وی افزود: عده‌ای از اهالی روستاهای زلزله زده در شهرستان های سراب و میانه نیز تاکنون پس از گذشت ۱۰ ماه وام‌های کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض دریافت نکرده‌اند که در این راستا نیز باید بنیاد مسکن و بانک های عامل تحرمات زیادی از خود نشان دهند.

داودی، سرعت بخشی به روند ساخت و ساز و مرمت واحدهای آسیب‌دیده از زلزله آبان ماه ۹۸ در روستاهای سراب و میانه را خواستار شد و  ادامه داد: طبق اعلام مسئولان، تاخیر پیش آمده در بازسازی بر اثر دو عامل شیوع کرونا و افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوده است که انتظار می‌رود پیش از شروع فصل سرما بهره‌برداری کامل از خانه‌های احداث شده، صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نهادهای حاکمیتی، حمایت از مردم در مقابل بحران‌ها و رویدادهای خشن طبیعت است، یادآوری کرد: محل نگهداری دام بسیاری از روستاییان به طور کامل تخریب شده و یا آسیب‌ دیده اند که با شناسایی این واحدها بازسازی آن‌ها شروع شده و باید تلاش شود تا هر چه سریع تر به پایان برسد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی به‌ خاطر حضور میدانی در مناطق زلزله زده و پیگیری مشکلات زلزله زدگان گفت: استاندار در سفر اخیر خود دستورات راهگشا و تاثیرگذاری به متولیان بازسازی ارائه کرد.

به گزارش شمس، ۱۷ آبان ماه سال گذشته زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر شهرستان‌های میانه و سراب را لرزاند و منجر به فوت پنج نفر و مصدوم شدن بیش از۵۰۰ نفر شد.

در این زلزله حدود ۱۱۰ روستا آسیب دیدند که در نتیجه آن ۵ هزار واحد نیازمند تخریب و تعمیر شد.