بازاریان تبریز ۱۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده می‌سازند
بازاریان تبریز ۱۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده می‌سازند
 مسئول بسیج اصناف سپاه عاشورا اعلام کرد: بازاریان و اصناف تبریز ۱۰ باب واحد مسکونی برای زلزله‌دگان آذربایجان‌شرقی می‌سازند.

به گزارش شمس، صیاد ندیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اصناف تبریز به مدت ۱۵ روز تامین مواد غذایی آسیب‌دیدگان زلزله را برعهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بازاریان از همان روز اول زلزله، کمک‌رسانی خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: بازاریان و اصناف تبریز کمک‌های خود را به صورت مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز به منطقه زلزله‌زده ارسال کرده‌اند.

وی گفت: اتحادیه بنکداران مواد غذایی، ۱۰ تن انواع مواد غذایی اعم از برنج، روغن و حبوبات به منطقه ارسال کرده‌اند؛ همچنین مقرر شده تعداد ۱۰ واحد کانکس نیز توسط بازاریان تبریز خریداری و در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد.

مسئول بسیج اصناف استان یادآوری کرد: سازمان بسیج اصناف کشور هم آمادگی خود را برای حضور در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان اعلام کرده است؛ سازمان اصناف کشور هم در نظر دارد ساخت واحدهای مسکونی را به سایر استان واگذار نماید بدین معنی که هر استان ساخت ۲ واحد مسکونی را عهده‌دار شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دلیل شدت این زمین لرزه تمامی شهرها و بخش های استان تحت تاثیر قرار گرفت.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز احساس شده بود.

این زمین لرزه و حوادث مرتبط با آن هفت فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت که تنها ۳۲ نفر از مصدومان، بستری و بقیه به صورت سرپایی معالجه شدند.