بازآفرینی میدان شهید بهشتی با هدف پاکسازی چهره بافت مرکزی شهر انجام می‌شود
بازآفرینی میدان شهید بهشتی با هدف پاکسازی چهره بافت مرکزی شهر انجام می‌شود
شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اهمیت طرح باز آفرینی میدان شهید بهشتی، بر لزوم حل مشکلات موجود میدان و رفع خطر سنگ‌های تخریب شده با مشارکت ارگان‌های دخیل در پروژه تاکید کرد و گفت: خواستار مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مترو با شهرداری منطقه ۸ جهت ساماندهی و تکمیل میدان شهید بهشتی هستیم.

به گزارش شمس،  ولی عبداللهی در جلسه مشترک با مسئولین اداره کل شهرسازی استان اظهار کرد: با وجود این‌که تکمیل و ساماندهی میدان شهید بهشتی هیچ گونه منفعت مالی برای این منطقه ندارد و منطقه ۸ هزینه های کلانی در راستای ساماندهی و باز آفرینی شهری در این منطقه متقبل شده است، ولی این اقدام را جهت پاکسازی چهره بافت مرکزی شهر انجام می‌دهد.

وی در رابطه با مرمت و اصلاح سنگفرش و سنگ‌های دیواره های مجاور این میدان، گفت: طبق برآورد معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸، هزینه‌های کلانی برای مرمت و پایدار سازی سنگفرش‌ها و سنگ‌های محدوده میدان برآورد شده که باید به صورت مشارکتی اجرایی و از تخریب بیشتر سنگفرش‌های میدان جلوگیری شود.

عبدالهی با اشاره به اراضی محدوده مسجد کبود و لزوم باز آفرینی شهری در این منطقه، خواستار اجرایی شدن وعده معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر در اختیار قرار دادن اراضی بلاتکلیف محدوده مسجد کبود جهت ایجاد فضاهای شهری و گردشگری توسط شهرداری شد.

  • منبع خبر : ایسنا