بارش باران از فردا در تبریز
بارش باران از فردا در تبریز
فردا بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در غرب کشور خصوصاً استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش صفیر، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه و همدان و نیز ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد را شاهدیم.

فردا بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در شمال غرب، جنوب غرب و غرب پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده همچنین بارش پراکنده در استان‌های مرکزی، اصفهان، فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و بارش باران در سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

فردا عبور موج تراز میانی سبب رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش بادشدید در غرب و شمال آذربایجان غربی‌، شمال و شرق آذربایجان شرقی‌، شمال اردبیل و غرب کردستان  می‌شود؛ در  اواسط روز با افزایش  ناپایداری فصلی جو، احتمال رگبار شدید‌،  تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها ومناطق کوهستانی وجود دارد بنابراین به هموطنان در این مناطق توصیه می‌شود احتیاط لازم را‌ در عبور و توقف از مناطق کوهستانی به عمل آورند.

روز یکشنبه هفته آینده رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال شرق و شرق سواحل خزر در استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

فردا شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و غرب زنجان خواهد بود.

روز آینده کاهش نسبی دما در سواحل خزر محتمل است و دریا مواج خواهد بود، روز دوشنبه غرب خلیج فارس مواج است.

فردا به دلیل وزش باد روی کشور عراق و شمال عربستان، وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی قبل از بارش‌، در استان‌های خوزستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود‌.

آسمان تهران فردا ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد همچنین بارش پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۸ و ۱۹ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳‌ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا چهارم اردیبهشت، در هفته سی و یکم سال زراعی ‌۲۹۳.۷ میلیمتر‌ ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۲۳.۷ میلی‌متر بوده است که برش سال جاری ۱۳۷.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

‌میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۳.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۴۴.۲ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

‌بیشترین میزان بارش در هفته سی و یکم سال زراعی متعلق به منطقه امیرآباد در استان مازندران به میزان ۵۸ میلی‌متر بوده است.

‌در این مدت گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۹.۱ درجه سلسیوس و ‌سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان ۵.۸ درجه سلسیوس زیر صفر بوده است.

انتهای پیام/