این شکست، روحیه تیم ما را شکننده کرد
این شکست، روحیه تیم ما را شکننده کرد
سرمربی تیم ملی فوتسال زیر ۲۰سال ایران در کنفرانس خبری پس از بازی با ژاپن گفت : تلاش می‌کنیم تا با ارائه بازی جوانمردانه در بازی رده‌بندی به پیروزی برسیم.

به گزارش شمس، حمید شاندیزی -سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در ابتدا گفت : طبیعیت فوتسال همین است و بازی باید یک برنده داشته باشد. خوش‌شانس نبودیم و در ۳۰ ثانیه پایانی، داور یک پنالتی برای آن‌ها گرفت و توانستند به بازی برگردند.

وی ادامه داد: ما می‌توانستیم برنده باشیم اما بازی برگشت و ژاپن شرایط خودش را پیدا کرد. به هر حال باید یک برنده در زمین باشد و آن‌هم خوش‌شانسی ژاپن بود که بازی را برد. از بازیکنانم راضی هستم ، چراکه همه آن‌ها تلاششان را کردند. گاهی اوقات شانس‌های ورزشی به سود و گاهی به ضرر ما است اما اینکه بگوییم به خاطر عدم تمرکز گل خوردیم درست نیست.

شاندیزی افزود: تیم ژاپن دست‌ و پا بسته نبود ما هم بازی خوبی انجام دادیم و مالکیت بیشتری هم داشتیم. شاید اگر آن توپ ما که به تیرک خورد به گل می‌رفت، نتیجه بازی تغییر می‌کرد و ما الان پیروز بودیم. اشتباه داوری هم جزو بازی است اما نمی‌تواند نتیجه را تغییر دهد.

وی افزود: در مواقعی که توپ‌های ما به تیرک خورد، ژاپن از فرصت استفاده و دروازه‌مان را باز کرد. اما من از همه بازیکنان راضی هستم چون تمام تلاششان را به‌کار بستند تا به پیروزی برسند.

شاندیزی در رابطه با استفاده از سیستم پاور پلی در دقایق پایانی بازی گفت: این سیستم یک نوع بازی ریسکی است و زمانی که عقب هستید و برای برد تلاش می‌کنید، رو به این سیستم می‌آورید. روی این موضوع هم کار کرده بودیم. در ۵ دقیقه دوم وقت‌های اضافی سوار بر بازی بودیم اما روی گل دومی که دریافت کردیم، اختلاف به ۲ گل رسید و دیگر زمانی نداشتیم به همین دلیل ریسک را به جان خریدیم و پاورپلی کردیم. فکر می‌کنم داور هم می‌توانست دو پنالتی برای ما اعلام کند که اگر این‌طور می‌شد، نتیجه بازی تغییر می‌کرد.

سرمربی تیم زیر ۲۰ سال ایران ادامه داد: باید یک عذرخواهی هم بابت اعتراض نا به‌جای بازیکن تیمم به داور داشته باشم. داور هر چقدر هم که اشتباه کرده باشد، بازیکن نباید این‌گونه اعتراض کند. الان شرایط سخت است بازیکنان ما با روحیه خوبی آمده بودند و می‌خواستند با پیروزی به فینال بروند. اما این شکست روحیه تیممان را شکننده کرد و نگرانیم این است که بچه‌ها نتوانند خودشان را از نظر روحی برای بازی بعدی ریکاوری کنند. اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بازیکنانمان را برای بازی آینده آماده کنیم. تلاش می‌کنیم تا با ارائه بازی جوانمردانه در بازی آینده به پیروزی برسیم. فکر می‌کنم کار کادر فنی برای بازی آینده از بازی امروز سخت‌تر است.