ایران، ژاپن، استرالیا و عربستان در یک سید
ایران، ژاپن، استرالیا و عربستان در یک سید
ملی پوشان فوتبال ایران در سید یک قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های چین قرار گرفتند.

به گزارش شمس، جدیدترین رنکینگ فیفا روز گذشته(جمعه) منتشر شد که در آن تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر و … در صدر این رده‌بندی در قاره آسیا و در جایگاه بیستم جهانی قرار گرفت که این اتفاق در سیدبندی قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تاثیرگذار بود.

بنابر اعلام فیفا، قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز بیست و ششم تیرماه در شهر دوحه برگزار می‌شود که طبق رنکینگ فیفا، ملی پوشان فوتبال ایران با تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین در سید نخست آسیا قرار گرفتند.

در مرحله دوم سیدبندی قرعه‌کشی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ چین در آسیا ۴۰ تیم حضور دارند که بعد از قرعه‌کشی، هشت گروه ۵ تیمی شکل می‌گیرد و تیم‌ها رقبای خود را می‌شناسند.

طبق برنامه‌ریزی اعلام شده، تیم‌های صدرنشین هر گروه به همراه چهار تیم برتر دوم، به مرحله سوم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا صعود می‌کنند که می‌توان سخت‌ترین گروه برای شاگردان مارک ویلموتس را با حضور تیم‌های عراق یا ازبکستان، تایلند، ترکمنستان یا کویت و اندونزی متصور بود.

سید ۱: ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین

سید ۲: عراق، ازبکستان، سوریه، عمان، لبنان، قرقیزستان، ویتنام و اردن

سید ۳: فلسطین، هند، بحرین، تایلند، تاجیکستان، کره‌شمالی، تایوان و فیلیپین

سید ۴: ترکمنستان، میانمار، هنگ‌کنگ، یمن، افغانستان، مالدیو، کویت، مالزی

سید ۵: اندونزی، سنگاپور، نپال، کامبوج، بنگلادش، مغولستان، گوام و برنده‌ی بازی «ماکائو- سریلانکا»