اهمیت وظیفه مودیان مالیاتی در شرایط تحریم/ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهم مالیاتی استان
اهمیت وظیفه مودیان مالیاتی در شرایط تحریم/ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهم مالیاتی استان
صبح امروز مدیرکل، معاونان و رؤسای مجموعه امور مالیاتی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته امور مالیاتی با امام جمعه تبریز دیدار کردند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرکل، معاونان و رؤسای مجموعه امور مالیاتی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته امور مالیاتی، با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و طبق فرمایش رهبری حرکت کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع مالیات تاکید دارند و بر این اساس ضرورت پرداخت مالیات در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور تهدید می‌شود، باید فرهنگ سازی شود.

امام جمعه تبریز با قدردانی از تلاش همکاران مالیاتی در شرایط خاص اقتصادی کشور، ادامه داد: دشمن از هر طرف با دسیسه‌های مختلف فشارهای ظالمانه تحریم را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند بر این اساس و در این شرایط، یادآوری وظایف مودیان مالیاتی مهم است.

وی افزود: البته رعایت حال افراد در وصول مالیات، داشتن رفتار و منش حلیم در برخورد با مراجعان، برخورد محترمانه با ارباب رجوع نکاتی است که باید به آنها توجه شود همان طور که مردم نیز در همه امور مشارکت بسیار خوبی دارند.

در ادامه مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی استان است که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن سهم مالیات است.

وی اعلام کرد: ۵۲ درصد مالیات‌ها، مالیات مستقیم و ۴۸ درصد آن مالیات‌های غیرمستقیم از جمله مالیات بر ارزش افزوده است.

شریفی گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۸۳ درصد سهم مالیاتی استان محقق شده است.

گفتنی است؛ ۱۶ تیر ماه روز ملی مالیات و تا ۲۳ همان ماه به نام هفته مالیات نامگذاری شده است.