انتقادات وارده به مجلس دهم سیاسی و غیرمنصفانه است/ همه مقصریم، بیایید دعوا نکنیم!
انتقادات وارده به مجلس دهم سیاسی و غیرمنصفانه است/ همه مقصریم، بیایید دعوا نکنیم!
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که از مجلس دهم ناراحتند برای این است که نمایندگان مستقل عمل کردند و نظر مجلس الزاما نظر آنها نبوده است.

به گزارش شمس، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد مجلس دهم و انتقاداتی که به کارنامه این دوره از مجلس می‌شود، اظهار داشت: بارها گفته‌ام که این مجلس مستقل از فشارهای سیاسی و قاطع عمل کرده است و علت ناراحتی عده‌ای هم این بود که مجلس نظر خود را بدون توجه به نظرات آنها داده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که از مجلس دهم ناراحت هستند برای این است که این مجلس اتفاقی که آن‌ها می‌خواسته را رقم نزده‌اند و این نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس دهم رای و نظر خود را اعلام کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: آن چیزی که درباره مجلس دهم مشخص بوده، این است که از مجلس نظر خواسته شده و نمایندگان مستقل نظر داده‌اند، حالا عده‌ای از این نظرات خوششان نیامده است که بحث جداست؛ البته اگر مقام معظم رهبری نظر مجلس را نپذیرند همه اطاعت می‌کنیم اما اگر در سطوح دیگری نظر مجلس را خواسته‌اند و نمایندگان رای داده‌اند نمی‌شود گفت نظر بدهید اما آن نظری که ما می خواهیم را بگوید. این درست نیست، کسانی که از مجلس دهم ناراضی هستند به این دلیل بوده که نظر مجلس همان نظر آنها نبوده است.

پزشکیان، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: مجلس در حد توان خود در وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، اقدامات ترامپ و روندی که وجود دارد، کار کرد؛ واقعیت این است که مجلس دهم نتیجه همه ادوار مجلس است و حالا برخی می‌گویند مجلس دهم خوب عمل نکردند، آنهایی که خوب بودند چرا ما را به اینجا کشاندند؟ آنها که کار خوب کرده اند چه کسانی بودند؟

وی تاکید کرد: بیشتر انتقاداتی که به مجلس دهم می‌شود سیاسی، جناحی و غیرمنصفانه است، باید برای ناکارآمدی و ضعف مجلس مصداق بیاورند، باید برای اقدامات خوب مجالس گذشته نیز مصداق بیاورند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه حالا نوبت آن‌ها در مجلس یازدهم می‌رسد و می‌بینیم چه کار می‌کنند، ابراز داشت: سال‌هاست شعار معجزه می‌دهیم و می‌خواهیم معجزه کنیم اما موفق نمی شویم و یکدیگر را مقصر می دانیم، همه ما قصریم و به جای دعوا کردن و متهم کردن یکدیگر باید بنشینیم و مشکلات خودمان را حل کنیم.

انتهای پیام/