انتشار اسامی بازداشتی‌ها در رسانه‌ها خلاف قانون است/ ۵۴ رصد محکومان استان به مرخصی رفته‌اند
انتشار اسامی بازداشتی‌ها در رسانه‌ها خلاف قانون است/ ۵۴ رصد محکومان استان به مرخصی رفته‌اند
خلیل‌الهی با انتقاد از انتشار اسامی افراد در رسانه‌ها قبل از اثبات جرم، گفت: باید حرمت اشخاص حفظ شود، شاید فرد بازداشت شده تبرئه شود.

به گزارش خبرنگار شمس، موسی خلیل‌الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه با بیان اینکه از زمان حضور آیت‌الله رئیسی شاهد تحول در این قوه هستیم، اظهار داشت: اقدامات اخیر موجب جلب اعتماد عمومی و فسادزایی از داخل و خارج قوه قضائیه شده است و ما در راه مبارزه با مفاسد بین افراد تفاوتی قائل نمی‌شویم.

وی با اشاره به ورشکستگی ۱۷ کارخانه در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی به‌جای پلمپ این واحدها که منجر به بیکاری پرسنل آن می‌شود، اداره کارخانه را موقتاً به افراد صلاحیت‌دار می‌سپاریم. ۴ کارخانه ورشکسته تاکنون به‌طور قطعی واگذار شده است که یکی از آن‌ها تبریز چرخ است که اکنون محصولات خود را صادر می‌کند.

رئیس کل‌ دادگستری آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه زمین‌خواری ضرر زیادی به بیت‌المال می‌زند، ابراز داشت: با ورود دادگستری استان ۹۴۸ هکتار از زمین‌های تصرف شده دولت به بیت‌المال بازگشت.

وی در خصوص زمین‌های صوفیان و ادعای اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌شرقی مبنی بر موقوفه بودن این شهر یادآور شد: بنده بارها به این منطقه رفته و جلسات مردمی برگزار شد و مردم صوفیان نیز به ما اعتماد کرده و الان در پی آن هستیم که این قضیه با راهکار قانونی اعم از حفظ حقوق وقف و رفع دغدغه مردمی حل و فصل شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه سال گذشته ۴ پرونده ارزی، یک پرونده صرافی و یک پرونده طلا مورد رسیدگی قرار گرفت، تصریح کرد: در سال جاری نیز یک پرونده ۲۰۰ میلیارد تومانی در دست بررسی است که واردکننده علی‌رغم دریافت ارز دولتی، کالایی وارد نکرده است.

وی افزود: در یکی از شهرستان‌های استان یک عضو شورای شهر دستگیر و از او ۱۰۰ مهر جعلی کشف شده است! در حال تحقیق هستیم تا شاخه‌های مختلف اقدامات وی کشف شود.

خلیل‌الهی در واکنش به انتشار خبر دستگیری رئیس شورای شهر تبریز متذکر شد: باید حرمت اشخاص حفظ شود، به محض بازداشت یک فرد بلافاصله اسم او را در رسانه‌ها منتشر می‌کنند و بر اساس قانون این اقدام صحیح نیست چراکه جرم وی اثبات نشده و ممکن است تبرئه شود.

وی افزود: پرونده شورا و شهرداری تبریز در مرحله تحقیقات است و برای اتمام آن نمی‌توان زمان تعیین کرد؛ با تشخیص بازپرس عده‌ای احضار شدند و صدور قرار وثیقه برای آنان به معنای تبرئه‌شان نیست.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از لزوم تغییر موقعیت زندان تبریز سخن گفت و تاکید داشت: اگر این محل به فروش برسد می‌توان مکان مناسبی جهت انتقال یافت، در حال حاضر موقعیت زندان تبریز بزرگترین معضل ماست.

وی در خصوص حواشی اخیر زندان تبریز گفت: استرسی در بین زندانیان به‌خاطر کرونا وجود داشت و اعتراضاتی از سوی زندانیان انجام شد، تیراندازی در زندان تبریز هوایی بود و کسی مورد اصابت قرار نگرفت.

خلیل‌الهی با بیان اینکه ۵۴ درصد محکومان استان به مرخصی رفته‌اند، ادامه داد: ۲۳ درصد مرخصی رفتگان با الزامات قانونی به زندان بازنگشته و دوران حبس خود را به اتمام رسانده‌اند.

انتهای پیام/