افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی جشن رمضان/ پرداخت ۶۷۰ میلیونی زکات به صندوق‌های کمیته امداد
افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی جشن رمضان/ پرداخت ۶۷۰ میلیونی زکات به صندوق‌های کمیته امداد
کلامی از مشارکت چشمگیر مردم در برنامه‌های جشن رمضان امسال و افزایش رشد کمک‌ها، قدردانی کرد.

به گزارش شمس، محمد کلامی مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از مشارکت های بی دریغ آحاد مردم، خیرین و حامیان در برگزاری هر چه با شکوه تر جشن رمضان امسال گفت: در نتیجه مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، میزان کمک های مردمی در ماه رمضان افزایش چشمگیری داشت.

وی ادامه داد: مجموع کمک‌های مردمی در برنامه‌های جشن رمضان بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امداد استان به رشد ۱۱۰ درصدی کمک های نقدی مردم نوعدوست استان در برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرده و گفت: برآورد ما برای اجرای برنامه های جشن رمضان حدود شش میلیارد و پانصد میلیون ریال بود که با استقبال گسترده مردم خیر استان مبلغی در حدود هفت میلیارد و دویست میلیون ریال محقق شد.

وی در تشریح مشارکت های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز بیان داشت: بدنبال برنامه های مختلف حامی یابی در ماه رمضان ۵۹۸۳ حامی برای ۶۲۳۳ کودک یتیم و محسنین جذب شد که این همت مردم استان قابل تحسین است.

کلامی به افزایش ۵۸ درصدی مجموع زکوات فطره و کفارات نسبت به سال گذشته اشاره داشته و گفت: مومنین روزه دار استان بالغ بر شش میلیارد و هفتصد میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این رقم در سال گذشته حدود چهار میلیارد و دویست میلیون ریال بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های جشن رمضان امسال با شعار «عید بندگی عید بخشندگی» در بخش های متعددی چون اطعام و افطاری نیازمندان، طرح اکرام ایتام و محسنین، مفتاح الجنه و همیان مولا در سطح استان برگزار شد و رشد مشارکت های مردمی در جمیع سرفصل ها نشان از ارتقای اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان ضمن تاکید بر روش های نوین در دستگیری از نیازمندان، گفت: مردم نیکوکار استان می توانند با شماره گیری کد دستوری #۰۴۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه خود بصورت سریع و آسان کمک های خود را از طریق کمیته امداد به دست محرومین برسانند.