افزایش ۴۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی
افزایش ۴۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی
رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات کالاهای کشاورزی از مبادی گمرکی این استان در ۶ ماهه اول امسال ۱۸۷میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش شمس،اکبر فتحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان صادرات کالاهای کشاورزی در شهریور ماه سال ۹۸ افزون بر ۲۸ میلیون دلار می باشد، گفت: صادرات شهریور ماه سال جاری نسبت به شهریور سال گذشته از افزایش ۲۸ درصدی برخوردار است.

وی گفت: اقلام عمده صادراتی استان در این مدت کشمش، لبنیات (پنیر، دوغ و خامه) گوجه فرنگی، کاهو و کلم بوده که به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات، رومانی، ترکیه، یوگسلاوی و روسیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است و نقش تولیدات و محورهای مهم تجاری و زیرساخت های موجود استان بر کسی پوشیده نیست، افزود: اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات باعث اشتغال در استان و کشور خواهد شد.

فتحی ادامه داد: بررسی میزان تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی بیشتر از میزان صادرات انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: مهم ترین اولویت های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد.

سال گذشته ۲۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از گمرکات استان آذربایجان شرقی صادر شده است و ۱۳ درصد از کل صادرات غیرنفتی استان به این بخش اقتصادی اختصاص دارد.