افزایش نرخ کرایه تاکسی در تبریز تصویب شد/ یک مسیر با دو نرخ !
افزایش نرخ کرایه تاکسی در تبریز تصویب شد/ یک مسیر با دو نرخ !
شورای شهر تبریز افزایش حداقل 11 درصدی و حداکثر 31 درصدی کرایه تاکسی را به تصویب رساند.

به گزارش شمس، در جلسه‌ی امروز شورای شهر تبریز افزایش حداقل ۱۱ و حداکثر ۳۱ درصدی نرخ تاکسی تصویب و قرار شد کرایه تاکسی نفر چهارم نیز در بین دیگر مسافران سرشکن شود!

تقی‌پور، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز در این باره عنوان کرد: بین شهروند و راننده توافقی صورت گرفته و اگر نرخ جدید اعلام کنیم کم ارزش کردن مصوبه شوراست.

وی افزود: لیست جدید افزایش نرخ‌ها همانی است که حالا بین راننده و مسافر توافق شده است و در برخی مسیرها افزایش تا ۴۰ درصد هم بوده و در برخی مسیرهای ثابت همان ۱۱ درصد است.

اکبرنژاد، رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز ابراز داشت: بعد از افزایش بنزین دولت مصوبه افزایش ۱۱ درصدی کرایه را صادر کرد و حال در برخی شهرها کرایه به سه نفر مسافر سرشکن شده است.

وی توضیح داد: هزینه ماهانه راننده‌های تاکسی دو میلیون و پانصد هزار تومان است در حالیکه درآمدشان مطلوب نیست؛ وضعیت معیشتی رانندگان نامناسب بوده و باید به آن رسیدگی شود.

در ادامه غلامحسین مسعودی‌ریحان، دیگر عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه رانندگان تاکسی هم سرمایه‌شان که خودرو است را از بین می‌برند و هم عمرشان می‌گذرد، تاکید کرد: راننده تاکسی نباید با این درآمد از جیب خودش هزینه کند، پیشنهاد می‌کنم شهرداری به رانندگان تاکسی کمک کند و به عنوان مثال در سال چند حلقه لاستیک به آن‌ها بدهد.

انتهای پیام/