افزایش صادرات و کاهش واردات در منطقه آزاد ارس/سفر ۱۰ میلیون نفر به ارس در سال ۹۶
افزایش صادرات و کاهش واردات در منطقه آزاد ارس/سفر ۱۰ میلیون نفر به ارس در سال ۹۶
نریمان گفت: میزان صادرات از طریق این سازمان افزایش و میزان واردات در سال 97 کاهش داشته است.

به گزارش شمس، محسن نریمان شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجلس در منطقه آزاد ارس گفت: اعضای کمیسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی را به منطقه دعوت کردیم تا از نزدیک با چگونگی کار منطقه آشنا شده و در جریان مشکلات آن قرار گیرند تا اگر نیاز به قانونی است وضع شده و اگر احتیاج به تذکری به دولت است، عملی شود.

وی همچنین از بازدید اعضای این کمیسیون از چندین واحد تولیدی منطقه خبر داد و گفت: در این بازدیدها از برخی واحدهای تولیدی به خصوص واحد محصولات گلخانه ای بازدید شد؛ واحدی که بزرگترین گلخانه خاورمیانه و یکی از ۱۰ گلخانه مدرن و استاندارد جهان است که در سال ۹۸ به طور کامل شکل می گیرد.

نریمان با اشاره ای به محدودیت و ممنوعیت ورود کالا از طریق منطقه آزاد ارس گفت: قریب ۴۰ درصد مغازه ها به علت نداشتن محصول و کالا تعطیل شده و در وضعیت خوبی قرار ندارند که طی رایزنی های صورت گرفته سهمیه ای برای واردات در این مناطق تعیین شد تا اصناف بتوانند از این سهمیه استفاده کرده و تا حد مشخصی کالا وارد کنند.

وی از بالا رفتن میزان صادرات و کاهش واردات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از طریق این سازمان خبر داد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس همچنین تعداد مسافران این منطقه در سال گذشته را بالغ بر ۱۰ میلیون نفر دانست.

وی منطقه آزاد ارس را از قدیم بر روی محور جاده ابریشم دانسته و گفت: این منطقه از دیرباز به عنوان شهری تجاری مطرح بوده که باز هم به دنبال این هستیم که این روند را ادامه دهیم و به عنوان دروازه ای برای ورود و ارتباط با دیگر کشورها مطرح باشیم.