افزایش شیب مبتلایان کرونا ما را نگران کرده است/ مسافرت‌ها و عادی‌انگاری جامعه موجب افزایش کرونایی‌ها شد
افزایش شیب مبتلایان کرونا ما را نگران کرده است/ مسافرت‌ها و عادی‌انگاری جامعه موجب افزایش کرونایی‌ها شد
پورمحمدی معتقد است افزایش تست‌ها، مسافرت‌های اخیر و عادی‌انگاری بخشی از جامعه سه دلیل عمده افزایش شیب نگران کننده مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی است.

«محمدرضا پورمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به قرارگیری آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های وضعیت قرمز، در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های کرونایی باز می‌گردند اظهار داشت: برای احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی پاسخی ندارم و اتخاذ این تصمیم بستگی به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

وی افزود: اگر شرایط همانند هفته‌های آخر اسفند و اوایل فروردین باشد باید محدودیت‌ها را برگردانیم و امیدواریم چنین شرایطی ایجاد نشود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه خوشبختانه وضعیت بیماران و کرونا در استان مدیریت شده است، اذعان داشت: نگرانی جدی از بابت طبابت و‌ مداوا مبتلایان نداریم اما آنچه ما را نگران کرده، افزایش تعداد افرادی است که جواب آزمایش آنان مثبت می‌باشد و شیب مبتلایان به کرونا نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: دلیل عمده افزایش آمار مبتلایان، افزایش تعداد تست‌های کروناست که از ۲۰۰ مورد در روز به بیش از یک هزار تست رسیده است.

پورمحمدی علت دوم افزایش آمار کرونا را تعداد مسافرت‌هایی دانست که به استان صورت می‌گیرد و ادامه داد: دلیل سوم عادی‌انگاری بخشی از جامعه است که مسایل بهداشتی رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/