افزایش دوربین های نظارتی و ثبت سرعت در سطح شهر از اولویت های شهرداری است
افزایش دوربین های نظارتی و ثبت سرعت در سطح شهر از اولویت های شهرداری است
شهردار تبریز گفت: افزایش دوربین های نظارتی و پلاک خوان و ثبت سرعت از اولویت های مهم شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: بهره گیری علم و تکنولوژی روز می تواند در نظم بخشی و کاهش آمار تخلفات و حوادث سطح شهر بسیار موثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با هوشمند سازی ثبت تخلفات حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر کاهش یافته است، افزود: به دلیل اینکه اطلاع رسانی اعمال قانون رانندگان متخلف با تاخیر انجام می پذیرد تاثیر گذاری آن از بین می رود یا کاهش می یابد که باید در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود.

شهردار تبریز ابراز کرد: امیدوارم با  رفع موانع و نواقص و اطلاع رسانی به‌موقع پیامکی در کاهش تخلفات و کاهش حوادث موثر باشیم؛ هر چند به لحاظ آماری و مقایسه ای شهر تبریز در جایگاه خوبی قراردارد.

وی بیان کرد: وقتی راننده مطمئن باشد تخلف او ثبت خواهد شد، میزان این تخلفات به شکل چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه رغبت به استفاده از خودروی شخصی نیز کاهش پیدا می کند.

شهین‌باهر در پایان تاکید کرد: آموزش و تشویق شهروندان به استفاده از حمل ونقل عمومی از ضروریات و اولویت های اصلی شهرداری تبریز به شمار می رود.