افزایش ترددهای غیرضروری در تبریز/ شهروندان به خیابان‌ها بازگشتند
افزایش ترددهای غیرضروری در تبریز/ شهروندان به خیابان‌ها بازگشتند
نیم نگاهی به ترافیک در خیابان‌های شهر ، بازی گروهی کودکان و نوجوانان در محلات، پرسه‌ی جوانان در خیابان‌ها و آغاز میهمانی‌ها حکایت از تلاش شهروندان برای زندگی مسالمت‌آمیز با ویروسی دارد که رحم و مروت حالی‌اش نیست.

اجتماعی شمس: مردم به خیابان‌ها باز گشته‌اند و گشت و گذار در مناطق مختلف تبریز نشان می‌دهد عده‌ای از رعایت حداقل‌ترین نکات بهداشتی نیز دوری می‌جویند. گویا در این شهر کرونا پایان یافته و خبری از ویروس همه‌گیر و کشنده نیست.

در روزهای ابتدایی شیوع کرونا که آمار مبتلایان روزانه در آذربایجان‌شرقی دو رقمی بود شهروندان از وحشت ابتلاء به ویروس با حساسیت بیشتری به موضوع می‌نگریستند و خیابان‌های شهر خلوت‌تر از یک هفته‌ی اخیر بود اما حال که آمار مبتلایان همچنان روند رو به رشد دارد و سه‌رقمی است مردم بیرون از منزل‌اند. سوال واضح است، چرا؟!

در این اوضاع گرانی سرپرستان خانوار بدون نان و بی‌آنکه موعدی برای پایان قرنطینه‌ی خانگی تعیین شود نمی‌توانند بیش از این نیز در منزل بمانند و فی‌الواقع کسانی که شاغل‌اند نهایتاً بعد چندین هفته تعطیلی، کرکره‌های مغازه‌شان را بالا برده‌اند و یا خودروشان را برای مسافرکشی استارت زده‌اند. بی‌رودربایستی نمی‌توان برای سرپرستان خانوار چشم غره آمد که چرا بیرون مانده‌اید و آنان می‌گویند اگر دولت ماهیانه کمک بلاعوض تزریق می‌کرد برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان در خانه می‌ماندند.

اما تمام کسانی که در محیط بیرون می‌بینید شاغل و نان‌آور نیستند و سایر اعضاء خانواده با توجیهات مختلف بهانه‌ای برای حضور در میهمانی‌ها و گردش با دوستان می‌یابند و در برخی محلات شهر شاهد بازی دست‌جمعی کودکان و نوجوانان هستیم.

کسانی که در بیرون از منزل ترددهای غیرضروری دارند یا کرونا را جدی نگرفته‌اند و با مرگ خود و عزیزانشان به عمق فاجعه پی می‌برند و یا آنکه درصدد زندگی مسالمت‌آمیز با ویروسی هستند که رحم و مروت ندارد و پیر و جوان را درگیر خود می‌کند.

انتهای پیام/