افراد فتنه‌جو و جاسوس کم نداریم/ مسئولان عناصر خائن را شناسایی کنند
افراد فتنه‌جو و جاسوس کم نداریم/ مسئولان عناصر خائن را شناسایی کنند
امام جمعه تبریز گفت: رازداری یک وظیفه قطعی است و هر مسلمانی هم که مصداق واژه قرآنی «دونکم» باشد نباید محرم اسرار قرار بگیرد، چرا که در میان مسلمانان نیز افراد فتنه جو و جاسوس کم نیستند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، شامگاه یکشنبه در مراسم جز خوانی قرآن کریم که در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌شد، ابراز داشت: در طول تاریخ عوامل نفوذی با اسم‌های مختلف مانند دیپلمات و یا مستشار، خطرناک‌ترین جاسوسی‌ها را انجام داده و جاسوس‌ها را به کشورها اعزام می‌کنند.

وی افزود: این افراد به نام دارو به عوامل خود اسلحه می‌فرستند، به نام کارشناس اقتصادی، کشورهای مورد نظر را ضعیف نگه می‌دارند و به نام سم پاشی، سعی می‌کنند مزارع را از بین ببرند و حتی به نام اسلام شناس سعی می‌کنند اسلام را وارونه جلوه دهند، اما انقلاب اسلامی به قرآن عمل کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید بیگانگان را محرم اسرار خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: رازداری یک وظیفه قطعی است و هر مسلمانی هم که مصداق واژه قرآنی «دونکم» باشد نباید محرم اسرار قرار بگیرد، چرا که در میان مسلمانان نیز افراد فتنه جو و جاسوس کم نیستند.

وی تاکید داشت: ملاک دوستی و روابط صمیمانه مسلمانان باید ایمان باشد و مسئولان باید دست نشانده‌ها و عناصر خائن را شناسایی کرده و در مقام ترد و حذف آنان گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسئولین کشور نباید به هر گزارشی اعتماد کنند، ابراز داشت: افراد نفوذی گاهی با بزرگ نمایی و گاهی با کوچک نمایی مسائل را وارونه نشان می‌دهند، تحریف واقعیت‌ها و گزارش‌های جعلی برای سران کشور، کار منافقان است.

وی با اشاره به دشواری پاکسازی افراد نفوذی تصریح کرد: این افراد درون جامعه بوده و از اسرار مسلمانان آگاه هستند و چون در لباس دوست هستند، شناخت آنها مشکل است و چون ناشناخته وارد می‌شوند مبارزه با آنان سخت‌تر است و چون پیوندهای نسبی و سببی با مسلمانان دارند برخورد با آنان پیچیده‌تر بوده و ضربه آنان غافلگیرانه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه معنای عزت داشتن ثروت و قدرت نیست بلکه صلابت و نفوذ ناپذیری است، متذکر شد: مؤمنین حاضر نیستند با هیچ گونه تهدید و تطمیعی از منطق و راه خود دست بردارند یا نسبت به دشمن کوتاه آمده و سازش و عقب نشینی کنند.

وی در پایان اذعان داشت: باید قدر این عزت را بدانیم عزتی که ایران اسلامی به برکت امام عظیم الشأن و تلاش ملت ایران، امروز به دست آمده است، امروز مقام معظم رهبری نیز پاسدار این عزت است و مردم باید قدر این عزت را بدانند تا انقلاب اسلامی ایران به نتیجه نهایی خود برسد.

انتهای پیام/