افتتاح ۹۸ پروژه با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان/ آغاز برداشت ۴۳۵ هکتار سیر در عجب‌شیر
افتتاح ۹۸ پروژه با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان/ آغاز برداشت ۴۳۵ هکتار سیر در عجب‌شیر
فتحی گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۹۸ پروژه با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص طرح‌های افتتاح شده در هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بیش از ۹۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان در استان افتتاح شد که یکی از این طرح‌ها در شهرستان کلیبر و در راستای انتقال بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب، کانال آبرسانی یوزبند به طول یک هزار و ۸۳۰ متر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و هفتصد میلیون ریال و کانال آبرسانی روستای آس قدیم به طول یک هزار و ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: با افتتاح و تحویل این کانال به کشاورزان، در ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم این دو روستا امکان کشت آبی میسر گردید.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح طرح آبیاری تحت فشار موضعی به مساحت ۱۵ هکتار در بستان آباد گفت: برای بهره‌برداری از این طرح دو هزار و ۳۹۰ میلیون ریال هزینه شده که یک هزار و ۹۵۰ میلیون ریال آن یارانه بلاعوض دولتی و ۴۴۰ میلیون ریال آورده می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار عنوان کرد: افتتاح این گونه طرح‌ها باعث صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش سطح زیرکشت افزایش سطح درآمد روستاییان، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و باعث ایجاد رونق تولید می‌شود.

فتحی بهره‌برداری سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، انتقال آب و استفاده بهینه و افزایش بهره وری پروژه پوشش کانال عمومی پایاب سد اردلان سراب را از دیگر پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی دانست و ابراز داشت: این طرح در کانالی به طول ده هزار و ۶۴۱ متر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در خصوص آغاز برداشت سیر در استان نیز گفت: کشاورزان شهرستان عجب شیر در سطح ۴۳۵ هکتار به کشت محصول سیر مشغول می‌باشند که به طور متوسط از هر هکتار ۲۵ تن سیر خشک و ۶۵ تن سیر تر برداشت می‌شود.