اعلام جزئیات محدودیت های دو هفته آینده/ تجربه تبریز به کل کشور ابلاغ شد
اعلام جزئیات محدودیت های دو هفته آینده/ تجربه تبریز به کل کشور ابلاغ شد
فرمانده قرارگاه عملیاتی مناطق ۱۰ گانه مبارزه با کرونا شهرداری تبریز گفت: عملکرد دستگاه های مختلف در شهر تبریز با محوریت شهرداری تبریز به عنوان تجربه موفق در مقابله با کرونا به تمام شهرهای کشور ابلاغ شد.

به گزارش شمس، رسول موسایی اظهار داشت: در جلسه استانداران و فرمانداران کل کشور با رئیس جمهور عملکرد ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان تبریز که نقش شهراری در آن بسیار برجسته است به عنوان تجربه موفق به تمام شهرهای ابلاغ شد.

وی با قدردانی از عملکرد عوامل شهرداری در اجرای پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از روز شنبه محدودیت های جدید اجرا می شود و شهرداری به دلیل ماموریت های کاری که دارد موظف به همراهی و همکاری برای اجرای کامل آن است.

موسایی تصریح کرد: ما با تمام توان در کنار سیستم بهداشت و درمان هستیم و اگر لازم باشد از سالن های ورزشی گرفته تا واحدهای اداری مان را تخلیه می کنیم و در اختیار بیمارستان و مرکز نگهداری بیماران قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه از شنبه تمام گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ به صورت کامل تعطیل هستند، گفت: ابتدا به واحدهای صنفی تذکر می دهیم و اگر اقدام به تعطیل کردن واحد نکردند اقدام به پلمب واحد خواهیم کرد.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه باید بپذیریم خطر دقیقا در کمین ماست، افزود: از همه عوامل شهرداری درخواست می کنم اگر در محلی احتمال تجمع وجود دارد سریعا ورود کنند تا جلوی تجمع گرفته شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مناطق ۱۰ گانه مبارزه با کرونا شهرداری تبریز تصریح کرد: از شنبه ورود و خروج به داخل شهر ممنوع است و در ورودی های شهر تبریز باید این موضوع اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری در این مدت اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی با یک سوم ظرفیت کار خواهد کرد. سوار شدن مسافرین در ایستگاه ها منوط به پیاده شدن مسافر دیگری است.  در هر شرایط نباید بیش از یک سوم ظرفیت اتوبوس و مترو اشغال شده باشد.

قائم مقام شهردار تبریز خاطرنشان کرد: از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح تردد در داخل شهر ممنوع است و اگر خودرو یا فردی در داخل شهر تردد کند جریمه خواهد شد.

موسایی ادامه داد: به دلیل اینکه تردد در داخل بوستان ها ممنوع است شهرداری های مناطق اقدام به مسدود کردن ورودی های بوستان ها کنند. دو مجموعه ائل گلی و عینالی نیز باید ممنوعیت تردد را به صورت شدید و کامل اجرا کنند.

وی با تاکید مجدد بر آلودگی مجموعه وادی رحمت گفت: هر نوع مراسم در وادی رحمت ممنوع است. ورود مینی بوس و خودرو شخصی به وادی رحمت ممنوع است.

قائم مقام شهرداری تبریز با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت شهرداری برای مقابله با کرونا اظهار داشت: از تمام افرادی که می توانند در مردم نفوذ داشته باشند و آنان را به رعایت پروتکل ها ملزوم کنند استفاده باید بشود. از روحانیون و علما نیز باید درخواست کنیم در کنار عوامل شهرداری با مردم صحبت کنند و آنان را متقاعد به رعایت پروتکل ها کنند.