اعضاء شورا و کارشناسان برای کسب تجربه به چک می‌روند/ بر سفرهای خارجی تاکید دارم و آن را پسندیده می‌دانم
اعضاء شورا و کارشناسان برای کسب تجربه به چک می‌روند/ بر سفرهای خارجی تاکید دارم و آن را پسندیده می‌دانم
اکبرنژاد هدف از سفر سه روزه تعدادی از اعضاء شورای شهر تبریز و کارشناسان به جمهوری چک را کسب تجربه در حوزه حمل و نقل عمومی خواند و بر انجام چنین سفرهایی به کشورهای توسعه یافته تاکید کرد.

به گزارش شمس، شکور اکبرنژاد صبح امروز در گفت‌وگو باخبرنگاران در واکنش به مصاحبه مطبوعاتی بهشتی، عضو شورای شهر تبریز و افشاء سفر خارجی اعضاء در قبال هبه ۲ میلیارد تومانی به اتاق بازرگانی، اظهار داشت: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز موضوع تخفیف عوارض ساختمان جدید اتاق بازرگانی در قالب لایحه‌ای تقدیم این شورا شد که با تشخیص اعضا محترم رای کافی را کسب نکرد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی این ساختمان با پاساژ جواهر، اعضا کمیسیون برنامه و بودجه بر استفاده مشارکتی از پارکینگ ساختمان جدید الاحداث در مقابل تخفیف عوارض موافقت کرده بودند.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه گره زدن موضوع مسافرت اخیر برخی از اعضا شورا به موضوع لایحه مذکور درست نیست، توضیح داد: موضوع سفر به جمهوری چک و شاید کشور دیگر تنها برای بررسی تجارب این کشورها در زمینه‌های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی است که توسط تیم کارشناسی اعزامی به این کشورها کسب می‌شود تا بتوانیم برای توسعه در این زمینه ها اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

وی عنوان کرد: این سفر سه روزه نیز با هدف بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی در کشورهای توسعه یافته و انتقال روش‌های نوین در این زمینه صورت می‌گیرد؛ متاسفانه شرایط اتوبوس‌های درون شهری در تبریز به دلیل اعمال تحریم‌ها و شرایط خاص کشور بدون تغییر باقی مانده و این امر موجب شده تا اتوبوس‌های درون شهری روز بروز فرسوده‌تر شده و جایگزینی نداشته باشند.

اکبرنژاد با اعلام اینکه نوع بیان مسایل و ارتباط دادن موضوعات اخیر می‌تواند موجب نگرانی در میان شهروندان شده و بدبینی مردم را نسبت به خادمان مردم ایجاد کند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه کارنامه‌ی عملی این دوره از شورا در حذف تشریفات و هزینه‌های اضافی بصورت شفاف و علنی در دست شهروندان است.

وی ادامه داد: سفر به کشورهای توسعه یافته با اهداف مشخص و بصورت مصوب در شورا به جهت کسب تجربه و انتقال آن بصورت اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهر، بسیار امر پسندیده‌ای است که بنده نیز به آن تاکید دارم اما سفر فعلی برخی از اعضا شورا به جمهوری چک از طریق شورای اسلامی شهر تبریز برنامه ریزی نشده که نیاز به مصوبه شورا داشته باشد.

انتهای پیام/