اعزام تیم‌های پزشکی و محموله‌های دارویی ارتش به میانه/ پنج تیپ و هوانیروز ارتش در آماده باش به سر می‌برند
اعزام تیم‌های پزشکی و محموله‌های دارویی ارتش به میانه/ پنج تیپ و هوانیروز ارتش در آماده باش به سر می‌برند
در پی وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در مناطقی از استان آذربایجان شرقی ، بیمارستان های منطقه ای نیروی زمینی ارتش در این استان به ویژه بیمارستان های مراغه و تبریز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش شمس، امیر سرتیپ دوم پزشک شهنام بابلی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نزاجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: امروز بیمارستان های نیروی زمینی ارتش به نیرو های واکنش سریع تغییر ساختار داده و در کمترین زمان ممکن با یک گردان کاملا مجهز به انجام خدمات پزشکی و عملیات امدادرسانی در مناطق حادثه دیده می پردازند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تیم های پزشکی بیمارستان های ارتش در مراغه و تبریز به همراه پزشکان متخصص در منطقه حادثه دیده حضور دارند و در حال ارائه خدمات به مصدومان هستند.

دکتر بابلی در پاسخ به این سوال که آیا دارو و نیازمندی های دیگر نیز از طریق ارتش در اختیار مردم قرار می گیرد افزود: پس از برآورد اولیه توسط کادر پزشکی حاضر در منطقه در حال ارسال اولین  محموله دارویی و نیازمندی های پزشکی به منطقه هستیم.

آماده باش ۵ تیپ ارتش برای امدادرسانی

ارشد نظامی ارتش در استان های آذریایجان شرقی و اردبیل هم گفت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطقی از استان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از حادثه تمامی یکان های ارتش در این استان و استان های همجوار در حالت آماده باش کامل قرارگرفتند.

امیر سرتیپ دوم میرزایی با اعلام خبر فوق تصریح کرد: گردان های بلیات تیپ های متحرک هجومی مراغه، میانه، اردبیل، سراب و تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند .

وی تاکید کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله با مسولین  استاتی، رییس ستاد بحران، استاندار، معاون سیاسی و دیگر عزیزان تماس برقرار کردیم و آمادگی کامل ارتش را به این عزیزان  اعلام کردیم .

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی ارتش افزود: در حال حاضر نیز تیم های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور داشته و در حال امداد رسانی هستند.

ارشد نظامی ارتش در استان آذربایجان و اردبیل خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالگردهای هوانیروز نیز آماده هستند تا در صورت درخواست نیاز وارد عمل شوند.

انتهای پیام/