اعتراض شورانشینان به ابلاغیه وزارت کشور/ آیا قطار میانه از ایستگاه ائل گلی می‌گذرد؟
اعتراض شورانشینان به ابلاغیه وزارت کشور/ آیا قطار میانه از ایستگاه ائل گلی می‌گذرد؟
جلسه امروز شورای شهر تبریز با انتخاب شرکت‌های حسابرس برای شهرداری، بررسی ایستگاه‌های شهری میانه_تبریز و ابلاغیه وزارت کشور در خصوص سازمان‌های شهرداری سپری شد.

به گزارش شمس، جلسه امروز شورای شهر تبریز روز آرام و کم مصوبه‌ای را گذراند. نخستین دستور جلسه امروز شورا مربوط به بررسی لیست حسابرسان منتخب کمیته حسابرسی برای سال ۹۷ شهرداری تبریز و سازمان‌های وابسته بود که با رای اعضا شورا این حسابرسی به ۴ موسسه‌ای که در تبریز قرار دارند سپرده شد.

دیتور جلسه دوم امروز ارائه گزارش شهردار و مدیر مشارکت سرمایه گذاری شهرداری تبریز در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های شارکتی بود که به دلیل آماده نبودن این گزارش، بررسی دستور جلسه به زمان دیگری موکول شد.

دستور جلسه بعدی بررسی نامه فرهودی نیا مشاور حقوقی شورای شهر در خصوص اساسنامه سازمان‌های شهرداری تبریز بود که شهرام دبیری در این خصوص اظهار داشت: وزارت کشور ۲۲ آبان ماه سال ۹۷ نامه زده بود که در این اساسنامه بازنگری‌هایی کرده است اما اول باید این بازنگری‌ها به ما ارسال شود تا براساس آنها تصمیم بگیریم.

موحدنیا، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز در خصوص اساسنامه وزارت کشور عنوان کرد: سال ۹۵ وزارت کشور ابلاغیه‌ای به شهرداری‌ها داد تا برخی سازمان‌ها ادغام شوند اما اکثر کلانشهرها به این مساله اعتراض کردند چون نزدیک ۳۰ سال با تایید وزارت کشور فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: روز گذشته با وزارت کشور صحبت کردم که اعلام کردند تا آخر خرداد بسته پیشنهادی را برای تعیین تکلیف نهایی ارسال خواهند کرد.

عبدالله تقی‌پور در خصوص ابلاغیه وزارت کشور گفت: قرار نیست در ابتدا سازمان جدیدی تاسیس کنیم بلکه در کل سیاست دولت کوچک سازی است و ما نیز همین کار را انجام می‌دهیم،  آن سازمان‌هایی را که قرار است ادغام شوند، در اساسنامه نوشته شده و به وزارت کشور ارسال شود.

وی با انتقاد از وزارت کشور عنوان کرد که نمی‌داند چرا وزارت کشور به استنادهای شورای شهر گوش نمی‌دهد.

در نهایت مقرر شد تا آخر خرداد ماه موضوع ادغام سازمان‌های شهرداری و نحوه فعالیت آنها تعیین تکلیف شود.

دستور جلسه آخر امروز بررسی مصوبه ۵۱ کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک در خصوص اجرای پروژه مسیر راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز بود.

محمد اشرف‌نیا در خصوص این دستور جلسه تشریح کرد: تاکید کردیم که برای این پروژه هیچگونه اراضی تخریب نشود و نباید ایستگاهی در ائل گلی احداث شود، چون هیچ گونه  فایده‌ای برای شهر ندارد.

عبدالله تقی‌پور نیز عنوان کرد: سال ۸۹ نامه ای به آقای اشرف نیا که معاون عمرانی استاندار بودند،نوشتم و مشکلات فعلی این پروژه را آن زمان گفت اما بعد از گذشت ۱۰ سال به این حرف‌های من رسیدیم.

وی با بیان اینکه توسعه گسترش از سمت شرق تبریز و بازنگری در محل ایستگاه ضرورت دارد، افزود: چرا ما جوادیه‌ای دیگر در تبریز می‌سازیم؟ اگر قرار است به اروپا متصل شویم قطار از دامنه سهند حرکت کند نه داخل شهر.

سونیا اندیش نیز در این خصوص گقت: توسعه تبریز از سمت شرق متوقف شده و در منطقه ۷ موضوع عدم انتقال گمرک تبریز مطرح است چرا که جاده شهری به جاده ترانزیتی تبدیل شده است.

شهردارتبریز نیز در این خصوص یادآور شد: وجود ایستگاه در منطقه خاوران برای این قطار بسیار مهم است اما هزینه‌های تملک در ائل گلی بسیار بالا بوده و امکان پذیر نیست و تجهیز ایستگاه‌ها چندصد میلیارد هزینه لازم دارد.

در نهایت مقرر شد در جلسه‌ی فوق العاده این موضوع بررسی شود.