اطمینان می‌دهیم که قیمت هیچ کالایی افزایش نمی یابد
اطمینان می‌دهیم که قیمت هیچ کالایی افزایش نمی یابد
 استاندار آذربایجان شرقی گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که قیمت هیچ کالایی افزایش نخواهد یافت و هر کسی که با سوءاستفاده از وضعیت فعلی، به مشکلات اقتصادی مردم دامن بزند، قطعاً توسط دستگاه‌های نظارتی، مورد تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به سوءاستفاده جریان‌های معاند از اعتراض‌های قانونی مردم و ایجاد اغتشاش در تبریز و برخی از شهرهای دیگر، گفت: اتفاقات هفته اخیر، یک سناریوی برنامه‌ریزی‌شده از خارج کشور برای ایجاد ناآرامی به بهانه افزایش قیمت بنزین بود.

وی با قدردانی از راهپیمایی مردم تبریز در محکومیت اغتشاش‌های اخیر، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان، بار دیگر نشان داد که در برهه‌های حساس، پیشتاز بوده و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

پورمحمدی افزود: راهپیمایی مردم تبریز، باز هم سراسر کشور را تکان داد و با گذشت چند روز، همچنان شاهد برپایی راهپیمایی در محکومیت آشوبگران در جای‌جای کشور هستیم.

وی از تلاش شبانه‌روزی حافظان امنیت در استان نیز قدردانی کرد و گفت: مردم فهیم استان با عدم همراهی با آشوبگران نشان دادند که تخریب، آتش زدن اموال عمومی و تجاوز به بیت‌المال، راه اعتراض نیست و سیلی محکمی بر دهان ضدانقلاب و سوء استفاده‌ کنندگان زدند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: جریان‌های معاند و ضدانقلاب در تلاشند تا اهداف و تصمیمات خود را در بستر اعتراض به شرایط اقتصادی عملی کنند، اما ملت هوشیار ایران، مردانه پای اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و مشکلات را با همبستگی و وحدت پشت سر خواهند گذاشت.

پورمحمدی با اشاره به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور در سال ۹۸، گفت: تدابیر حکیمانه رهبری، همواره راهنمای مردم و مسئولان بوده و بر این باوریم که مشکلات اقتصادی، در آینده‌ای نزدیک توسط دولتمردان و فعالان بخش خصوصی حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سوءاستفاده جریان‌های معاند و آشوبگر از فضای مجازی، ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت را موجب ناکامی آنان در آشفته نشان دادن جامعه و انتشار اخبار کذب دانست و گفت: دسترسی به اینترنت از حقوق قطعی مردم است و به زودی امکان دسترسی به آن فراهم خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت تأمین کالاهای اساسی مردم در استان نداریم، افزود: با توجه به تاکید دولت، هیچ شخص و صنفی در شرایط فعلی، حق افزایش قیمت در تولیدات یا محصولات خود را ندارد.

پورمحمدی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی، نان، کالاهای اساسی و سایر کالاها و اقلام مورد نیاز مردم استان، ممنوع است و در صورت لزوم به تناسب مورد باید به تصویب ستاد تنظیم بازار استان یا مرجع مربوط برسد.

وی از بازاریان و اصناف خواست که در شرایط حساس فعلی، یاری گر دولت باشند و افزود: به عنوان خادم مردم استان، قدردان همت و صبوری اقشار مختلف هستم و معتقدم که هر کس در شرایط فعلی بر مشکلات اقتصادی مردم بیفزاید هیچ تفاوتی با اغتشاش‌گران و آشوبگران ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار برخورد بی‌امان دستگاه‌های نظارتی با گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار در استان شد.