اسم مستعار شهید سلیمانی، «حبیب» بود/ حساسیت حاج قاسم بر ایمنی سنگرها و جانِ نیروها
اسم مستعار شهید سلیمانی، «حبیب» بود/ حساسیت حاج قاسم بر ایمنی سنگرها و جانِ نیروها
سردار محمدی می‌گوید در سوریه حاج قاسم سلیمانی را پشت تلفن حبیب صدا می‌زدیم.

به گزارش خبرنگار شمس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مصطفی محمدی» فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) شبستر در اولین یادواره ۳۵ شهید نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمالغرب و گرامیداشت سپهبد شهید سلیمانی، اظهار داشت: افتخار آن را داشتم که مدتی تحت فرماندهی سپهبد سلیمانی خدمت کنم، نام و نگاه ایشان لرزه بر تن دشمن می‌انداخت و وقتی بین مردم و مخصوصا خانواده شهدا قرار می‌گرفتند با نهایت تواضع و محبت برخورد می‌کردند تا فرزندان شهدا خلا نبود پدرشان را احساس نکنند.

وی خاطرنشان ساخت: سردار سلیمانی متعلق به جهان اسلام بود و بعد شهادت ایبشان فرماندهان نظامی متعددی از سایر کشورها با بنده تماس گرفتند و عرض تسلیت گفتند؛ یکی از فرماندهان ارشد سوریه به من گفت اگر سردار سلیمانی شهید نمی‌شد و با مرگ عادی می‌رفت من به فلسفه شهادت شک می‌کردم!

فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) شبستر با بیان اینکه خداوند می‌خواست حاج قاسم بعد دفاع مقدس و تا این مقطع باشند و موجب اتحاد و انسجام امت اسلام شوند، تاکید کرد: خون پاک شهید سلیمانی عراق و ایران را متحد کرد و مقدمه حذف آمریکایی‌ها از منطقه شد.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی بعد نماز صبح از مناطق پرخطر در سوریه بازدید و ضعف‌ها را یادداشت می‌کردند؛ حتی یک‌بار به هنگام خواب شهید پورجعفری شخصاً به یکی از مناطق خطرناک رفته بودند که ما بعد از پرس و جوی فراوان موفق به یافتن ایشان شدیم.

سردار محمدی تصریح کرد: یک‌بار شهید حسین پورجعفری با من تماس گرفت و گفت حاج حبیب کارتان دارد، اسم مستعار حاج قاسم سلیمانی حبیب بود! ایشان گفتند آقا مصطفی فلان خاکریز و سنگر درست شد؟ مبادا در اثر بی‌توجهی ماها نیروها آسیب بیینند؟

وی در پایان تاکید داشت: حفظ جان رزمندگان برای حاج قاسم خیلی مهم بود، سخن گفتن درباره ایشان ساعت‌ها زمان می‌خواهد.

انتهای پیام/