از کاندیداتوری همزمان دبیری و آجودان‌زاده برای ریاست متاسفم/ نیازمند همراهی اعضاء لیست امید هستیم
از کاندیداتوری همزمان دبیری و آجودان‌زاده برای ریاست متاسفم/ نیازمند همراهی اعضاء لیست امید هستیم
اشرف‌نیا می‌گوید اصولاً نباید دو تن از اعضاء 5 نفره شورا اعلام کاندیداتوری می‌کردند و با این حال احتمال انصراف آجودان‌زاده به نفع دبیری وجود دارد.

محمد اشرف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آناج با اشاره به حواشی جلسه دیروز شورای شهر تبریز و مباحث مطرح شده مبنی بر فعالیت غیرقانونی هیئت رئیسه به دلیل اتمام مهلت یک‌ساله، اظهار داشت: وزارت کشور در گذشته با ارسال نامه‌ای عنوان کرده است هیئت رئیسه شوراها تا انتخاب هیئت رئیسه‌ی بعدی امکان فعالیت دارد و این امر در مورد شهردار نیز صادق است.

وی افزود: یکشنبه‌ی هفته آتی هیئت رئیسه‌ی سال سوم انتخاب می‌شود و بنده نیز قصدِ کاندیداتوری ندارم اما امیدوارم کسانی وارد گود شوند که احساس می‌کنند در پیشبرد اهداف می‌توانند موثر واقع شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری مدیریت جامعی است که همه امور شهر را اعم از فضای سبز، ساخت و ساز، حمل و نقل و فرهنگ را شامل می‌شود، تاکید کرد: امیدواریم فردی ریاست شورا را برعهده بگیرد که ضمن توانایی اداره هرچه بهتر جلسات، از خرد جمعی و نخبگانی نهایت بهره را ببرد تا در دو سال باقیمانده‌ی شورا که عملاً ماه‌های آخر آن صرفِ امور تبلیغاتی می‌شود بتوان کارهای موثری در شهر انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که از میان آجودان‌زاده و دبیری کدام‌ یک را برای ریاست شورا مناسب می‌بیند، متذکر شد: از اینکه ۲ تن از گروه موسوم به اقلیت کاندیدا شده‌اند متاسفم و اصولاً باید اعضاء خارج از لیست امید بر روی یک نفر متمرکز می‌شدند؛ اکنون نیز معلوم نیست کدام‌یک از آنان به نفع دیگری انصراف خواهد داد اما احتمال نامزدی دبیری بیشتر است.

اشرف‌نیا با اذعان به اینکه با ۵ رأی نمی‌شود کرسی ریاست را به دست آورد و اقلیت نیازمند همراهی ۲ تن از اعضاء لیست امید است، عنوان کرد: در انتخابات پیش‌رو باید اعضاء نگرش‌های سیاسی را کنار بگذارند و شخصی را به‌عنوان رئیس انتخاب نمایند که در مدت زمان باقیمانده بتواند گام‌های موثری بردارد و پیگیر مطالبات مردم از شهرداری باشد.

انتهای پیام/