از سرگیری برگزاری نماز جمعه تبریز/ نمازگزاران مهر شخصی بیاورند
از سرگیری برگزاری نماز جمعه تبریز/ نمازگزاران مهر شخصی بیاورند
امام جمعه تبریز گفت: برای این هفته مجوز برگزاری نماز جمعه را داشتیم اما با سفارش رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز احتیاطاً برگزار نکردیم اما از هفته بعد نماز جمعه در شهرهای استان که شرایط عادی دارند برگزار خواهد شد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: بنابر اعلام ستاد مبارزه با کرونا و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از هفته بعد نماز دشمن‌شکن جمعه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای امروز نیز مجوز برگزاری داشتیم اما با سفارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز این هفته را نیز احتیاطاً برگزار نکردیم اما از هفته بعد نماز جمعه در شهرهای استان که شرایط عادی دارند، برگزار خواهد شد و سفارش می‌کنیم که مردم مهر شخصی بیاورند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانیون امروز نیز باید اقامه دین را بر خود واجب بدانند و راه و روش و علم و دانش و تشکیلاتی بودن امام صادق(ع) را در جامعه ترویج دهند. متذکر شد: نمی‌شود فردی عالم دینی باشد و خودش را کنار بکشد و بگوید به من ربطی ندارد.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه تجربه جهاد باید الگوسازی شود، گفت: جهاد سازندگی برادر سپاه بود و است و خواهد بود، سپاه و جهادسازندگی مظهر ایمان انقلابی و فعالیت روحی و معنوی و دوقلوهای انقلاب هستند و حکمرانی ایمانی را بر جای گذاشتند.

وی ادامه داد: جهاد سازندگی الگوی تربیت مدیر انقلابی است و  نقش مهمی در تربیت مدیران انقلابی نسل دوم انقلاب ایفا کرد. از نوجوانان ۱۴ ساله ای که برای کشاورزی به مزارع رفتند تا جوانانی که به میدان جنگ شتافتند این تربیت جهادی به میدان جنگ و عمران محدود نشد و هرجا نیاز بود جهاد در آنجا بود و امام خمینی(ره) چه زیبا گفته اند که اینها سنگسازان بی سنگر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به حوادث اخیر آمریکا اشاره کرده و یادآور شد: بیش از ۱۰ روز است از کشتن دردناک مرد سیاه پوست می گذرد و آمریکا شاهد تظاهرات در ۵۸۰ شهر است و کثرت معترضان و شدت درگیری ها و واکنش جهادی و مواجهه وحشیانه ترامپ و پلیس و ارتش و بازداشت ۱۲ هزار نفر و زخمی شدن هزاران نفر، آتش زدن نماد ملی آمریکا همگی نشان دهنده اوضاع نابسامان آمریکا را دارد.

وی خاطر نشان کرد: این وقایع پرده از خشن ترین، تزویرکار ترین و وحشی ترین کشور مدعی دموکراسی برداشته شده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه سیاه پوستان کنونی فرزندان نسلی هستند که بعد از کوچ اجباری به آمریکا به بدترین نحو شکنجه می شدند. توضیح داد: برخی هم این تظاهرات را ادامه جنبش وال استریت می دانند، این یک قیام عمومی است و ادامه خواهد یافت فرقی هم نمی کند که ترامپ سقوط کند یا ۴ سال دیگر بر سر کار بماند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور جوانان در حوزه های علمیه گفت: ما امروز نیازداریم افراد مطلع و افرادی که بتوانند به شبهه های علمی و حیله های دشمنان پاسخ دهند، وارد حوزه ها شوند. ثبت نام در حوزه های علمیه تا پنجم تیر ماه تمدید شده است و از جوانان علاقمند دعوت می کنم در حوزه های علمیه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/