از اعمال طرح زوج و فرد نتایج مثبتی گرفتیم/ ترافیک تبریز حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌یابد
از اعمال طرح زوج و فرد نتایج مثبتی گرفتیم/ ترافیک تبریز حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌یابد
یوسفی می‌گوید اعمال طرح زوج و فرد در تبریز لازم بود و در تجربه گذشته منجر به کاهش 27 درصدی ترافیک شد.

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به آغاز اجرای طرح زوج و فرد در محدوده‌ی تبریز، ابراز داشت: ما پیش‌تر این طرح را در نقاطی از شهر اجرا کردیم و با اینکه اعمال قانونی رخ نمی‌داد اما اکثریت شهروندان آن را رعایت می‌کردند و شاهد ترافیک روان در هسته‌ی مرکزی شهر بودیم.

وی افزود: فروردین سال جاری به سبب افزایش ترافیک شهری، این طرح در کوتاه مدت به اجرا درآمد و منجر به کاهش ۲۷ درصدی ترافیک شد؛ با چنین تجاربی نتیجه‌ی مثبتی از این طرح حاصل شد.

رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان با بیان اینکه روزانه سه میلیون و ششصد هزار سفر درون شهری در روز به مرکز شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: افزایش خودرو در تبریز و عدم تناسب آن با معابر شهری، میزان ترافیک را طی سال‌های اخیر افزایش داده که عمده علت آن تردد خودروهای تک سرنشین است.

وی متذکر شد: برای کاهش ترافیک در تبریز و تسهیل عبور و مرور در خیابان‌ها نیازمند همکاری مردم هستیم و در اجرای این طرح سعی کرده‌ایم از محدودیت‌های دائمی اجتناب کنیم؛ به همین جهت ساعات اعمال طرح زوج و فرد از ۱۰ الی ۱۴ و ۱۷ تا ۲۰ خواهد بود.

یوسفی محدوده مکانی طرح را مرکز شهر عنوان کرد و اظهار داشت: این محدوده از شرق به خیابان خاقانی، از جنوب خیابان ۱۷ شهریور، از غرب خیابان فلسطین و از شمال چای کنار منتهی می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش مسئولان برای ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی از مردم خواست استفاده از حمل و نقل عمومی را در سفرهای درون شهری خود در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/