ازدواج‌های زیر ۱۵ سال به طلاق نکشیده است/ بزرگنمایی نکنید، در آذربایجان‌شرقی کودک‌همسری نداریم !
ازدواج‌های زیر ۱۵ سال به طلاق نکشیده است/ بزرگنمایی نکنید، در آذربایجان‌شرقی کودک‌همسری نداریم !
جودی می‌گوید در سال جاری شاهد ازدواج‌های زیر 15 سال دختران نبوده‌ایم و برخلاف بزرگنمایی‌ها در آذربایجان‌شرقی کودک همسری نداریم.

«احد جودی» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس در پاسخ به این سوال که کودک‌همسری در استان آذربایجان‌شرقی در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: طبق اعلام قانون، ازدواج خانم‌ها از سن ۱۳ و اقایان از ۱۵ سال قانونی است و نباید به خبرهایی مبنی بر ازدواج کودک همسری زیاد تاکید کنیم.

وی افزود: مسائل مهم‌تری چون فساد را رها کرده‌ایم و اینگونه مسائل را بزرگ‌نمایی می‌کنیم؛ ازدواج جوانان به تاخیر می‌افتد و بعد از اینکه ازدواج در سنین بالا رخ می‌دهد منجر به طلاق می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان ازدواج دختر ۱۱ ساله و مورد مشابه‌ای ثبت نشده و تنها شاهد ازدواج یک دختر ۱۵ ساله بوده‌ایم، توضیح داد: هر چقدر این مسائل را رسانه‌ای کنید قبح مسئله از بین رفته و موجب خواهد شد این ازدواج‌ها بیشتر شود، رسانه‌ها مسائلی چون دوستی‌های اجتماعی را رها کرده‌اند و پیشگیر این مسایل هستند.

وی تاکید کرد: بهترین قانون، رعایت حدود الهی است، زمانی که جوانان در سنین بالا ازدواج می‌کنند، ازدواج‌شان منجر به طلاق می‌شود به طوریکه آمار طلاق در سنین زیر ۱۵ سال، صفر است و اکثر طلاق‌ها در ازدواج‌های بالای ۳۰ سال اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی